x تبلیغات
مرجع تخصصی مقالات طراحی سایت

فضای سفید در طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

 
فضای سپید در طراحی وب سایت تحت عنوان یک کدام از مهم ترین موادسازنده طراحی سایت در مشهد طراحی سایت شناخته میگردد که اکثر اوقات گزینه بی توجهی قرار می گیرد. ولی خواسته از فضای سپید در طراحی وب سایت چیست و به چه مفهومی اشاره داراست؟ فضای سپید در طراحی وب به خلأ و استعمال نشده دربین موادسازنده متعدد وبسایت اشاره دارااست که نقش حائز اهمیتی را در بهبود تجارب یوزرها انجام می‌نماید. طراحان اینترنت در طول ساخت سایت به‌این عنصر اصلی دقت ویژه‌ای دارا هستند ولی صاحبان وبسایت اکثر زمان ها آن را فضای هدر رفته تصور کرده و رغبت دارا‌هستند از حداکثر گنجایش صفحه ها وبسایت خویش به کارگیری نمایند.
 
اگر که اینگونه وجود ندارد و وجود فضاهای خالی در وب سایت تحت عنوان یک بایستگی در حیث گرفته می‌گردد و از التفات بالایی برخوردار‌است. فضای سپید در واقع موجب تولید نوعی تعادل در ورقه، سازماندهی محتواها و همینطور بهبود تجربیات بصری یوزرها گردد. به دنبال این مقاله معنا فضای سپید در طراحی وب سایت را کاملا گزینه پژوهش قرار میدهیم و شما‌را با مزایای به کارگیری از این عنصر اصلی در طراحی سایت نیز آشنا خوا‌هیم کرد. با وبکده یار و همدم باشید.
 
فضای سپید در ساخت سایت چیست؟
فضای سپید (Whitespace) یا این که فضای منفی (Negative Space) در ساخت سایت به هرگونه خلأ و به کارگیری نشده در بین عنصرها متفاوت تارنما به عنوان مثال متن، تصاویر، کناره‌ صفحه ها، هدر و فوتر اشاره داراست که بکارگیری درست آن موجب بهبود تجربیات یوزرها شود. در طی پیاده سازی صفحه های سایت الزاما نباید از همه گنجایش یک کاغذ استعمال کرده و هیچگونه خلأ در آن باقی نگذارید. استعمال از فضای سپید در ساخت وب سایت به شما قابلیت میدهد تا بین موادتشکیل دهنده متعدد یک شیت تعادل ساخت و ساز کرده و آن‌ها را از یکدیگر متمایز سازید.
 
حتما یوزرها در مواجه با یک کاغذ نا مرتب که هیچ مسافت‌ای در میان ارکان متعدد آن نیست، در گیر سردرگمی گردیده و به احتمال زیاد تارنما شما‌را شکاف خواهند کرد. چون مغز بشر در هنگام مواجه با وسعت متعددی از داده‌های بصری در یک فضای خرد در گیر نقص‌ گردیده و توانمند به پردازش درست آن‌ها نخواهد بود. به همین ادله به کارگیری از فضای سپید در طراحی وب به محتواهای آن فضایی برای تنفس داده و عنصرها متفاوت وب سایت را نیز سازماندهی می‌نماید. ولی به‌این نکته حائض اهمیت نیز دقت داشته باشید که فضای سپید در ساخت سایت برخلاف اسم آن به محدوده سپید رنگ در صفحه ها وبسایت اشاره ندارد؛ بلکه غرض از فضای سپید، فضاها و نواحی خالی در یک برگه میباشد که می تواند با هر رنگ دیگری غیر از سپید نیز پیاده سازی گردد.
 
 
 
گونه های فضای سپید در طراحی وب
فضای سپید در ساخت وب سایت عموما به دو مجموعه فضای سپید میکرو (Micro) و فضای سپید ماکرو (Macro) طبقه بندی میشود که هریک از آنان با غرض خاصی در وبسایت گزینه استعمال قرار می گیرند. از این رو برای پیاده سازی یک سایت استاندارد و مخاطب پسند عالی میباشد از فضای سپید میکرو و ماکرو به طور هم زمان به کارگیری فرمایید.
 
فضای سپید میکرو به فضای دور و بر موادسازنده خرد‌خیس وبسایت به عنوان مثال حروف، لغات، جمله‌ها و پیوند‌های ناوبری (Navigation Links) اشاره داراست که ساخت و ساز آن در صفحه های وب سایت موجب بهبود خوانایی محتواها گردد.
 
فضای سپید ماکرو نیز به فضاهای گرانقدر‌تری از طراحی وب سایت همانند کناره صفحه های، فضای محیط لوگو در هدر، فضای دربین قسمت‌های متعدد یک کاغذ، تصاویر تارنما، دکمه CTA و قسمت‌های جداکننده محتوای مهم تارنما از سایدبار اشاره دارااست. ساخت‌و‌ساز فضای سپید ماکرو در وبسایت موجب بهبود ساختار کلی تارنما، سازماندهی محتواها و بهبود تجربیات کاربری بازدیدکنندگان شود.
 
بدین ترتیب برای پیاده سازی یک وبسایت با صرفه بایستی از هر دو نوع فضای سپید در وبسایت خویش استعمال کرده و مسافت‌ای مطلوب و استاندارد دربین اجزای متفاوت آن ساخت و ساز کنید.
 

رنگ ها در طراحی سایت

وقتی که قصد به ساخت سایت می‌گیرید نکات مهمی را می بایست در حیث طراحی سایت در مشهد بگیرید که یک کدام از این نکات گزینش رنگ مطلوب میباشد. چون با تعیین رنگ مطلوب میتوانید تجربیات فوق العاده ای به مشتریان خویش جابجایی دهید که ای دستور منجر میشود تا آن ها را مشغول مارک خویش نمایید.

فکر کنید که یک تارنما مطلوب برای خویش فعال‌ساز‌ی نموده اید. همگی چیز بی عیب میباشد؛ طرح، تلاش، پیمایش. همگی اینها تجارب رویایی را برای یوزرها شما ساخت‌و‌ساز می نماید و عموم از آن لذت می‌برند که صرفا در شکل گزینش طیف رنگ مطلوب وب سایت حاذق به اجرا آن خواهید بود.
نقش رنگ در ساخت سایت 
رنگ نقشی اصلی در طریق فهم و شعور ما از عالم دارااست. در سود، قادر است به صورت بنیادی بر شعور ما از یک وبسایت تأثیر بگذارد. البته زمانی دفعه به طراحی وب سایت می‌رسد، التفات تعیین رنگ معین می‌شود. برای اینکه شایسته ترین طیف رنگی را گزینش فرمائید عالی میباشد با تئوری یا این که روانشناسی رنگ ها آشنا باشید. ما درین نوشته‌ی علمی کوشش کرده ایم تا شش نکته حائض اهمیت را تیتر می‌کنیم که می‌تواند برای ساخت و ساز یک طرح رنگی عجیب در ساخت وب سایت گزینه استعمال قرار گیرند:
 
اصول روانشناسی رنگ را بشناسید
با تئوری رنگ آشنا گردید
به مخلوط رنگ‌ها تصور کنید
آسانی را در حیث بگیرید
کنتراست رنگ‌ها را در حیث بگیرید
برندینگ خویش را ترکیب نمائید
چه شما علم عملی از تئوری رنگ دارید یا این که از تفاوت در بین رنگ اساسی و ثانویه به طور کاملً مطمئن نیستید، این نکات به شما یاری می نماید هنگام ساخت سایت خویش، طیف رنگ ایده آل را تعیین نمائید.
1- اصول روانشناسی رنگ را بشناسید
روانشناسی رنگ در بازاریابی نقش مهمی دارااست که در اینجا به مهم ترین جزئییات آن می‌پردازیم.
تداعی معانی رنگ ها توانمند می‌باشند. ما زمانی نوزاد هستیم آنان را پرورش میدهیم و آن ها معمولا مادام العمر با ما میمانند. این تداعی ها غریزی و غالبا ناخودآگاه می باشند.
بخش اعظمی از این تداعی ها به طور کامل جهانی می باشند. برای مثال، کلیه حافظه میگیرند که سبز را با برگ و طبیعت و زرد رنگ را با خورشید لینک دهند.
با این درحال حاضر، برخی فرهنگی می باشند. یک بازرسی نشانه اعطا کرد که آمریکایی ها حسادت را با سیاه، سبز و قرمز‌رنگ مرتبط میدانند، در حالی که روس ها میپندارند رنگ های سیاه ، بنفش و رنگ زرد مربوط به حسادت میباشد.
2- با تئوری رنگ آشنا گردید
به صورت خلاصه، تئوری رنگ، دانش طرز کارکرد رنگ میباشد. آغاز، شما می بایست رنگ های اساسی، ثانویه و سوم را ادراک فرمایید. رنگ های مهم رنگ هایی می باشند که با ادغام کردن دو رنگ دیگر نمی قدرت آن‌ها‌را تشکیل داد. سه رنگ اساسی وجود دارااست: قرمز‌رنگ، زرد رنگ و آبی رنگ.
 
رنگ های ثانویه با اختلاط دو رنگ مهم ساخت و ساز میشوند. از جمله، هنگامی آبی‌رنگ و زردرنگ را ادغام میکنید (دو رنگ اساسی)، سبز (یک رنگ ثانویه) به دست می‌آید.
 
رنگ های سوم با ادغام کردن یک رنگ مهم و یک رنگ ثانویه که روی چرخ رنگ در کنار یکدیگر میباشند ساخت و ساز میشوند. اینها رنگهای ترکیبی ساخت می نمایند. مثلا، ادغام کردن آبی رنگ (نخستین) و بنفش (ثانویه) آبی‌رنگ بنفش (سوم) ساخت می نماید.
 
آن‌گاه می بایست با رنگ های گرم و سرد شناخت داشته باشید. قرمزها، نارنجی رنگ ها و زردها تحت عنوان گرم طبقه بندی می گردند، در حالی که آبی رنگ ، سبز و بنفش سرد میباشند.
 
بایستی بدانید که هر رنگی که می‌بینید یک رنگ خالص وجود ندارد. اکثری از رنگ هایی که بصورت آنلاین مشاهده میکنید به طریقی ذیل تأثیر قرار گرفته اند.
 
ممکن میباشد tint (رنگی که سپید به آن اضافه گردیده)، shade (رنگی که سیاه به آن اضافه گردیده باشد) یا این که tone (رنگی به رنگ خاکستری به آن اضافه خواهد شد) را ملاحظه کنید.
3- به ادغام رنگ‌ ها تصور کنید
غرض شما تعیین طرح رنگی برای ساخت سایت شماست. مضمون‌ آن چیست؟ بهتر، شما درپی مخلوط خیر و خوبی از رنگ می‌باشید. بسته به اینکه در غایت با چه رنگی عمل می‌کنید، طرح رنگی شما ممکن میباشد مشتمل بر یکسری ادغام رنگ باشد.
پنج ادغام مهم رنگ وجود دارااست: کامل کننده، تکمیل کننده تقسیم گردیده، سه گانه و چهارگانه، شبیه و تک رنگ.

 

طراحی سایت ریسپانسیو با طراحی سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی دارد؟

 

 
شاید هنوز هم ندانید که ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی چه تفاوت هایی با طراحی سایت در مشهد هم دارا‌هستند! آنچه که معین میباشد سرچ در موتورهای کاوش به واسطه تلفن همراه به نسبت رایانه بیشتر شد‌ه‌است. این مسئله باعث میگردد تا عنایت طراحی وب سایت برای شرایط تلفن همراه معلوم گردد.
 
 
 
طراحی وب سایت ریسپانسیو در یک نگاه
اسم دیگری که برای ریسپانسیو در لحاظ گرفته می گردد عکس العمل گرا میباشد. طراحی وب ریسپانسیو بدین معنا میباشد که وبسایت متبوع در تلفن همراه، تبلت و ... نیز در سایز صحیح و سوای بهم ریختگی فونت، تصاویر، فیلم و ... اعمال خواهد شد. این مسئله به جايگاه دهی وبسایت از نگاه seo امداد متعددی می نماید. این روز ها موتورهای کاوش تاکید متعددی روی ریسپانسیو بودن سایت دارا‌هستند. در ساخت وب سایت ریسپانسیو مخاطب قادر است به شایسته ترین صورت ممکن در شیت تکان نماید. به زبانی بی آلایش خیس از جمله تارنما متبوع در سایز دستگاه های خرد، اسکرول افقی نمی‌خورد. همچنین اندازه ورقه و تصاویر و همچنین فونت ها مبنی بر سایز دستگاه تهیه می گردد. این طریق طراحی وب سایت به انعطاف پذیری بالا در رزولوشن های متفاوت یاری می نماید. از سوی دیگر منجر بهبود مرتبه وب سایت در گوگل میگردد. بازدیدکنندگان تارنما بیشتر گردیده و در غایت محبوبیت وب سایت نیز بیشتر می‌شود. راجع‌به ساخت سایت ریسپانسیو سخن شد و تعریفی از آن در ذهن صورت گرفت. درحال حاضر دفعه آن رسیده در امر پیاده سازی تلفن همراه فرندلی نیز سخن کنیم.
 
 
 
ساخت وب سایت تلفن همراه فرندلی در یک نگاه
به کلمه و واژه mobile-friendly توجه فرمایید. این کلمه دقیقاً به تناسب وبسایت با اشکال رزولوشن های تلفن همراه و تبلت اشاره می نماید. برای پیاده سازی گوشی فرندلی شیوه های مختلفی وجود دارااست و طراحی وب ریسپانسیو یکی طریق های اصلی آن میباشد. از سوی دیگر طریق آداپتیو نیز وجود داراست. این طریق فقط برای سایز های خاصی از کاغذ پیاده سازی شکل می‌گیرد. طرز amp نیز وجود دارااست که یک کاغذ به صورت غیروابسته با کدهای خاص پیاده سازی می گردد. در‌این‌حالت‌ در صورتی مخاطب با گوشی وب سایت را گشوده کند به برگه متبوع می‌رسد. توجه فرمایید که‌این شیوه برای استاندارد تک شیت ای جاری ساختن می‌گردد. تا به اینجای قصه احتمالاً هنوز نمی دانید که فرق ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی چیست؟ و کدام یک خوب میباشد؟
 
 
 
 
 
 
 
تفاوت ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی
در پیاده سازی گوشی فرندلی شما نیاز به یک سایت غیروابسته از وب سایت خویش دارید. یعنی بایستی وب سایت مجزایی از وب سایت خویش (با نشانی دیگر یا این که با به عبارتی نشانی) ساخت فرمائید. سایتی که ساخت می‌کنید صرفا می‌تواند با تلفن همراه سازگار باشد. سایت جدا شما می‌تواند از لحاظ محتوا با وب سایت اساسی یکسان و یا این که مختلف باشد. ولی در طراحی وب ریسپانسیو دیگر نیازی به طراحی وب جدا ندارید. یعنی به عبارتی وبسایت به شکلی پیاده سازی می‌گردد که روی کلیه دستگاه های هوشمند به طور خودکار سازگار میشود.
درحال حاضر میخواهیم به زبانی دیگر این قضیه را توضیح دهیم. هنگامی وبسایت دیگری برای موقعیت تلفن همراه به طور غیر وابسته پیاده سازی گردد. گوگل ضمن دسکتاپ یک نشانی url جداگانه و در واقع یک پوشه کدنویسی غیروابسته برای موقعیت گوشی فراخوانی می نماید. درحال حاضر در حالتی‌که این فراخوانی بیشتر و بیشتر گردد (ورودی یوزرها ارتقاء یابد)، سکو وبسایت شما در گوگل منفی می‌شود. در غایت سرعت وبسایت کاهش می‌یابد. البته در‌حالتی که ساخت سایت تلفن همراه فرندلی با یک نشانی یا این که URL صورت پذیرد، کدهای تارنما تلفن همراه فرندلی مستقل از شرایط دسکتاپ فراخوانی میشود و از لحاظ الگوریتم های گوگل نیز عالی میباشد. همینطور، در ساخت سایت ریسپانسیو نیز شما صرفا یک url دارید. یعنی محتوا متمرکز روی یک فولدر میباشد. این منش دسترسی یوزرها را آسانتر می نماید. یوزرها می‌توانند مطالب وبسایت را به آسانی به اشتراک بگذارند و این مورد سبب ساز می گردد که وبسایت کاربرد پسند باشد.
 

چگونه می توان یک سایت مینیمال طراحی کرد؟

 

 
در طراحی وب سایت خلال تمرکز بر چگونگی محتوا، ساختار کلی طراحی سایت در مشهد و بصری آن نیز در معیار ورودی یوزرها نقش مهمی داراست. از این رو هرچه جابجایی داده ها و مفاهیم به بیننده بی آلایش‌خیس و کاربردی‌خیس باشد معیار رضایت به کار گیری‌کنندگان از وب سایت فراتر خواهد رفت.
به این مراد در سال‌های اخیر وب سایت های مینیمال تحت عنوان یکی‌از مدل‌ های پرطرفدار و کاربردی از محبوبیت بالایی منتفع گردیده ‌میباشد؛ به همین‌خیال و خاطر ما در‌این نوشته‌علمی قصد داریم طریق ساخت سایت مینیمال را فراگیری داده و گزینه بررسی در اختیار بگذاریم، پس یاور ما باشید.
 
 
 
به چه وبسایت هایی مینیمال می‌ گویند؟
پیش از جواب به‌این پرسش آغاز می بایست به تعریفی کلی از کلمه مینیمال اشاره نمود؛ مدل مینیمال یا این که مینیمالیسم جنبشی هنری میباشد که در آن تولید کننده تاثیر تلاش دارااست به آسانی و فارغ از هیچگونه اضافه‌گویی با کمترین المان‌ها غرض خویش را به استفاده کننده ذکر نماید.
در واقع آنچه در‌این نوع مدل گزینه دقت می باشد آن میباشد که حداکثر مفاهیم از روش دستکم تجهیزات یا این که ابزارها منتقل خواهد شد؛ بدین ترتیب در هر عرصه‌ای بتوانیم این اساسی را انجام کنیم، مبنی بر مدل مینیمال خوی کرده‌ایم.
 
با اعتنا به تعریف‌و‌تمجید بالا در عرصه اینترنت، نیز به وب سایت‌هایی مینیمال میگویند که در آن طراح توانسته ‌میباشد با حذف موادسازنده مازاد و استعمال از فاکتورهای ضروری داده ها را به شکلی بی آلایش، کاربردی و در عین اکنون دیدنی به مخاطب منتقل نماید.
 
اگرچه تارنما مینیمال در بالا امری بی آلایش به لحاظ می آید، ولی در کار امری میباشد تخصصی که بایستی با قانون ها آن آشنا بود؛ به این دلیل‌که در صورتی به قواعد آن آشنا نباشید بازهم در دام اضافه‌گویی خواهید به‌زمین‌خورد.
مانند اکثری از وبسایت‌هایی که با اولی کلیک کاربر با هجمه‌ای از تصاویر، رنگ‌ها، داده ها غیرضروری و ... مواجه می شود که نهایتا سبب به سردرگم شدن او میگردد و ورقه را شکاف می‌نماید.
 
 
 
وب سایت‌ های مینیمال برای چه عده ای مطلوب میباشد؟
در وبسایت به مدل مینیمال چه در محتوا و چه در فاکتورهای بصری زیرا محور بر بی آلایش‌گویی میباشد صرفا یک معنا اساسی به کاربر منتقل می‌ خواهد شد؛ بدین ترتیب بایستی ذکر کرد که‌این مدل پاسخگوی نیاز مخاطبان آن مجموعه از تارنما‌ هایی که در مورد فروش مال و سرویس ها شغل می‌ نمایند وجود ندارد!
پس هنگام فعال سازی اینترنت قطعا می بایست پیش از تصمیم برای استعمال از نوع مدل، آغاز نیازسنجی نمائید که آیا مدل مینیمال مطلوب وبسایت شما می باشد یا این که نه؟
 
البته در کلیت می‌ اقتدار ذکر کرد که مدل مینیمال مطلوب تمامی اشکال تارنما‌ها به جز وب سایت‌هایی میباشد که مورد فعالیتشان ارائه سرویس ها متنوع و فروش و بازاریابی متاع میباشد. بدین ترتیب افرادی که دارنده تارنما‌های هنری، شرکتی و ... می باشند می‌ توانند از مدل مینیمال جهت ساخت وب سایت خویش به کار گیری نمایند.
 

طراحی ریسپانسیو چیست؟

 
ریسپانسیو به معنای جواب گرا یا این که واکنشگرا بودن میباشد. به‌این معنا که طراحی وب می بایست به نحوی باشد که تارنما با تغییر و تحول سایز دستگاه به صحت اکران داده گردد. از جمله، طراحی سایت در مشهد وقتی که شما از روش تلفن همراه یا این که تبلت وب سایت را تماشا میکنید ساختار ظاهری وبسایت به نحوی تغییر‌و تحول پیدا می نماید که امکان پیمایش وب سایت در‌این ابزارها به راحتی آماده خواهد شد. همینطور، در مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز تارنما می بایست به صحت اکران داده خواهد شد. به عبارت دیگر هنگامی یوزرها با هر دستگاهی تارنما شمارا مشاهده  می نمایند از محتوا و ظواهر وبسایت تجربیات کاربری نیکی را به دست خواهند آورد.
 
 پیاده سازی برخورد گرا سبب ساز می گردد که به صورت اتوماتیک محتوا و عنصرها وب سایت متناسب با اندازه ورقه نمایشی که در آن به چشم می خورد، تغییر و تحول نماید. از بزرگتر شدن تصاویر از پهنا کاغذ خودداری می‌ نماید و بازدیدکنندگان دستگاه‌ های موبایل نیازی به اسکرول چپ و راست وجود ندارد و مخاطب به راحتی میتواند محتوای وبسایت را به راحتی بخواند.
 
طراحی سایت ریسپانسیو جایگزین تارنما های مخصوص برای تلفن همراه گردیده‌است و با این تکنولوژی دیگر نیازی به پیاده سازی یکسری وب سایت (یک وبسایت برای دسکتاپ و یک وب سایت برای تلفن همراه) وجود ندارد و صرفا پیاده سازی یک تارنما ریسپانسیو کافیست. 
 
 
 
چرا ساخت وب سایت ریسپانسیو التفات داراست؟
پیاده سازی ریسپانسیو در حل بخش اعظمی از اشتباهات سایت یاری دهد. به این دلیل که با ساخت سایت ریسپانسیو، تارنما شما با تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ با سایز های گوناگون سازگار می گردد. زمانی تارنما از لحاظ بصری در دستگاه های متفاوت صحیح نمایش داده میشود و کلیه المان های تارنما صحیح فعالیت می نمایند، مخاطب برهه زمانی فرصت بیشتری را در تارنما باقی میماند. نکته حائض اهمیت دیگر اینکه تارنما ریسپانسیو بر بهینه سازی نیز اثر مثبت داراست و بهبود درجه وب سایت در حاصل کاوش یاری می نماید. 
 
 با دقت به اینکه تمامی یوزرها از یک دستگاه برای مشاهده وب سایت استعمال نمیکنند، برای جذب مشتری، مراقبت مشتری، ارتقاء فروش و توفیق در بیزنس نیاز میباشد که تارنما ریسپانسیو داشته باشید.
 
نکته قابل توجه دیگری که عنایت وب سایت ریسپانسیو را بالا می‌برد، اثر مثبت آن بر بهینه سازی وب سایت میباشد. به این دلیل که در سال 2015 گوگل اظهار کرد، سازش تارنما با تلفن همراه و دستگاه های متعدد یک فاکتور اصلی برای بهبود جايگاه وب سایت در موتور کاوش تبدیل شود. این بدان معناست که وبسایت‌ هایی که با تلفن همراه سازگار نیستند، رده خویش را در حاصل کاوش از دست می‌ دهند، به دلیل آنکه تجربیات کاربری نیکی را برای یوزرها گوشی ارائه نمی‌ نمایند. در ویدیو ذیل وبسایت کیان کسب و کار را مشاهده میکنید که یک تارنما ریسپانسیو با تغییر و تحول سایز کاغذ در وضعیت دسکتاپ و تلفن همراه به صحت اکران دارااست. 
 
 
 
 
 
 
 
مزایای پیاده سازی ریسپانسیو 
1- صرفه جویی در هزینه ها
پیاده سازی و مراقبت تارنما‌ جدا از هم برای گوشی گران خیس میباشد. با به کار گیری از پیاده سازی ریسپانسیو، هزینه وب سایت جدا از هم حذف می‌گردد. 
 
 
 
2- انعطاف پذیری
وقتی که یک سایت با پیاده سازی عکس العمل گرا دارید، می‌توانید تغییرات را سریع و سهل و آسان جاری ساختن دهید و موردنیاز وجود ندارد نگران ساخت تغییرات در دو تارنما باشید. انعطاف‌پذیری یک مزیت تعالی میباشد، مثلا وقتی که شما یک غلط تایپی را در تارنما برطرف نمائید، تنها یکبار ادیت کردن آن کافیست و در هر دو ورژن اجرا شود.
 
 
 
3- بهبود تجارب کاربری
تجارب کاربری برای وبسایت بسیار اصلی میباشد. شما میخواهید که یوزرها تارنما شما‌را دوست داشته باشند، به سادگی از تارنما به کار گیری نمایند و به وبسایت شما بازگردند.
 
 
 
4- سئو موتور کاوش
سئو موتورهای کاوش یا این که seo، یک استراتژی میباشد که به وسیله بخش اعظمی از موسسه ها برای یاری به ارتقای سکو وب سایت به کارگیری می نمایند.
 

تبدیل صفحه‌ی وب‌سایت به PDF | افزودن دکمه دانلود صفحه سایت

 
یکی‌از تجهیزات جالبی که اینترنت‌وب سایت‌های متعدد به‌خصوص اینترنت‌وبسایت‌های طراحی سایت در مشهد آموزشی می توانند از آن به کار گیری نمایند، قابلیت و امکان دانلود کاغذ تارنما در پوسته یک pdf میباشد. یعنی استفاده کننده بتواند به راحتی با یک کلیک تبدیل کاغذ‌ی اینترنت‌تارنما به PDF را اعمال دهد و مجموع کاغذ اینترنت‌وب سایت شمارا دانلود نماید تا ابعاد فارغ از نیاز وب یا این که مراجعه دوباره به اینترنت‌تارنما بتواند به آن مطالب دسترسی داشته باشد.
 
خب درین فراگیری یار ادمین‌وبسایت باشید تا با طریق تبدیل برگه‌ی اینترنت‌تارنما به PDF آشنا گردید. در مقاله‌ها قبل شیوه پرینت تصاحب کردن از اینترنت‌وب سایت و درج دکمه‌ی پرینت در اینترنت‌وبسایت را گفته بودیم که سفارش میکنم از این نوشته‌علمی هم بازدید فرمایید.
 
روش اضافه کردن دانلود برگه‌ی اینترنت‌وبسایت در فرمت PDF
برای این فعالیت ما از یک کتابخانه‌ی جی‌کوئری به اسم html2pdf استعمال می کنیم. کافیست این کتابخانه را از روش پیوند پایین یا این که گیت‌هاب دانلود فرمایید. بعد فرآیند ذیل رابه ترتیب جاری ساختن دهید.
 
html2pdf.bundle.minدریافت
 
قدم نخستین – دانلود کتابخانه html2pdf
کتابخانه را از روش پیوند بالا دانلود نمائید و از وضعیت فشرده zip بیرون فرمایید. پوشه داخلی که html2pdf.bundle.min.js اسم دارااست را درون پوسته اینترنت‌وبسایت خویش قرار دهید.
 
قدم دوم – فراخوانی کتابخانه
کدهای تحت را در برگه‌ای که قصد اضافه کردن دکمه دانلود دارید، اضافه فرمایید. از جمله ما قصد داریم در صفحه های داخلی وبسایت از یک دکمه دانلود شیت استعمال کنیم. به این ترتیب این کد را انتها فولدر single.php در پوسته ودرپرس قرار میدهیم. در صورتی میخواهید این دکمه را در کل صفحه های داشته باشید (حتی برگه اساسی) می توانید آن را در فولدر footer.php قرار دهید.
 
اعتنا نمائید که‌این کد ارتباطی به وردپرس ندارد به این ترتیب در کلیه‌ی اینترنت‌وبسایت‌ها قابل استعمال میباشد.
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 
 
    
فقط نکاتی که می بایست به آن دقت فرمائید این میباشد که در اسکریپت نخستین نشانی کتابخانه دانلود گردیده را بدهید. در حالتی که آن را باطن مسیر مهم پوسته قرار داده‌اید کد بالا عمل می‌نماید ولی چنانچه در فایل‌ای قرار گرفته اسم فولدر هم به قسمت src اضافه فرمائید. (مرتبط با خط اولیه)
 
در نصیب const element در خط ۶ هم بایستی آیدی بخشی که قرار میباشد قابل دانلود باشد را وارد فرمائید. از جمله اینجانب میخواهم تنها قسمت محتوایی وبسایت قابل درج در pdf باشد براین اساس به تگ این بخش یک “id=”main اضافه می کنم.شما هم آیدی بخشی از کاغذ اینترنت‌وب سایت خویش را وارد فرمایید.
 
 
قدم سوم- قرار دادن دکمه دانلود کاغذ با فرمت pdf
در حال حاضر صرفا یک عمل خرد دیگر مانده و آن هم تشکیل داد دکمه‌ی دانلود Pdf میباشد.
 
1
دانلود pdf
برای اینکار از کد بالا به کارگیری نمائید. خب دوستان عزیزم کافیست کدهارا ذخیره کرده و محرمانه به اینترنت‌وبسایت خویش بزنید و از فیض فعالیت لذت ببرید.
 

برای یک سرویس نظارت بر وب سایت ثبت نام کنید

این ابزارها وبسایت شما‌را به طور 24 ساعته رسیدگی می نمایند طراحی سایت در مشهد و گزارش های دقیقی درخصوص سطح ها تلاش و فرصت های به روز ارائه می‌دهند. آنگاه می اقتدار از این اطلاعات برای جاری ساختن هرگونه پیکربندی ما یحتاج برای اعتقادوباور از اینکه تارنما شما مدام فعال میباشد استفاده نمود.

 
2. پیکربندی رسیدگی را تنظیمات فرمائید.
بعد از نام نویسی، بایستی پیکربندی خویش را تنظیمات فرمائید. نشانی اینترنت سایتی را که می‌خواهید پژوهش فرمائید وارد فرمائید و تعداد دفعات تحقیق را تهیه فرمایید. همینطور میتوانید نوع نظارت‌هایی را که میخواهید جاری ساختن دهید، مانند HTTP، HTTPS و مفاد دیگر، تنظیمات نمائید.
 
3. هشدارها را تهیه نمایید.
ابزار مانیتورینگ شما بایستی اعلان‌های بی‌پندار مرتبط با فساد‌های اینترنت‌تارنما را ارائه دهد. آن‌گاه می‌توانید کوشش وبسایت را پایین لحاظ داشته باشید و اقدامات اصلاحی را سریع جاری ساختن دهید.
 
هشدارها را بر پایه ی ترجیحات خویش تهیه و تنظیم نمائید. میتوانید از روش نشانی اینترنتی، پیامک، اعلان‌های فشاری و مفاد دیگر هشدار درخواست فرمایید.
 
4. تحقیق را آغاز فرمایید.
بعداز کامل شدن تنظیمات، تحقیق بر تارنما را استارت فرمایید. اکثر سرویس ها بررسی بر وبسایت، داشبوردی را ارائه می‌دهند که می‌توانید فرصت های آپ تو دیت و مجال پاسخگویی را ملاحظه کنید.
 
5. گزارش ها را تجزیه و ارزیابی فرمایید.
پژوهش بر uptime سرور وب سایت کفایت نمیکند. شما بایستی گزارش ها را تجزیه و محاسبه فرمائید تا انگیزه مهم فساد را بیابید. این گزارش ها را به صورت منظم رسیدگی فرمائید و اقدامات موردنیاز را برای دوری از فساد در بعدی اعمال دهید.
 
4- ابزارهای بررسی بر فرصت uptime تارنما شما
تحقیق بر uptime سرور تارنما شما برای باور از تجارب کاربری خوب ضروری میباشد. با امداد این ابزارها می‌توانید تلاش وبسایت را در طی حقیقی ردیابی فرمایید. بیاید آغاز کنیم.
 
1. رسیدگی بر uptime سرور تارنما بوسیله Uptrends
 
 
Uptrends از فناوری رسیدگی بر مرورگر حقیقی و واقعی به کارگیری می نماید، که قابلیت بررسی تلاش تارنما را از نگرش مخاطب آخری آماده می نماید. پژوهش حقیقی و واقعی مرورگر می‌تواند به شناسایی خطاها مرتبط با مجال رندر کاغذ یاری دهد. خصوصیت های اساسی عبارتند از:
 
تحقیق به طور همزمان وبسایت در تعدادی مرورگر مانند کروم، فایرفاکس و وب اکسپلورر.
تجزیه و آنالیز انگیزه ریشه ای که به شما قابلیت میدهد انگیزه فساد سایت را شناسایی فرمایید.
آنچه ما دوست داریم: صفحه ها حالت همگانی Uptrends به شما قابلیت و امکان میدهد حالت وبسایت را با یوزرها خویش بین بگذارید.
 
شایسته ترین برای: کمپانی هایی که به یک چاره جامع برای رسیدگی بر کوشش سایت نیاز دارا هستند.
 
2. StatusCake
 
 
StatusCake گزارش های ظریف و اعلان های بلادرنگ از فساد تارنما را ارائه می‌دهد. همینطور به شما این قابلیت را می دهد که فرصت شغل را از یک سری جای ، داده‌های فرصت جواب‌دهی، و در شکل بایستگی اقدامات اصلاحی را پژوهش نمائید. خصوصیت های مهم عبارتند از:
 
کانال جهانی بیشتراز 100 جای بررسی در بیش تر از 45 میهن.
تحقیق بر سند SSL این خصوصیت هرگونه اختلال در گواهینامه های SSL را شناسایی می نماید و پیش از نامعتبر شدن آن ها به شما هشدار میدهد.
آنچه ما دوست داریم: خصوصیت بازیابی فاجعه StatusCake به شما امداد می نماید تا نظارت فرمائید که آیا سیستم های حمایت کننده شما شغل می نمایند یا این که نه. این خصوصیت ضمانت می‌نماید که اینترنت‌وبسایت شما می تواند تخت‌گاز از هر سیرتکامل انقطاع یا این که اضطراری بازیابی گردد.
 
شایسته ترین برای: کمپانی هایی که نیاز به پژوهش بر uptime سرور تارنما قابل پشت گرمی با اعلان های مجال حقیقی وواقعی دارا هستند.
 

آیا باید سرور اختصاصی خریداری کنم؟

 

 
در حالتی که حصول و کارتان هنوز جان نگرفته و پایدار نشده میباشد؛ نیازی طراحی سایت در مشهد به سرور مخصوص ندارید. احتمالا با شنیدن این نکته که سرور مخصوص همگی فضای خویش را در دست شما قرار می دهد و نیازی وجود ندارد آن را با کسی سهیم گردید؛ وسوسه خواهید شد که‌این سرور را خریداری فرمائید. ولی خرید سرور منحصربه‌فرد نیاز به هزینه متعددی داراست که در اولِ فعالیت حتما از پس برنمی‌آیید.
از سوی دیگر خرید سروری که به صورت مشترک منابع خویش را در دست یک‌سری اینترنت‌تارنما قرار می دهد؛ ممکن میباشد فعالیت چندان جالبی نباشد. چون منابعی که در دست دارید محصور گردد و در سود چگونگی خدماتتان تحت میاید.
 
پس سفارش ما به شما خرید سرور مجازی میباشد؛ دراین‌صورت یک فضای تماما منحصر با کلیه تجهیزات در مشت شما قرار میگیرد تا بتوانید سرویس ها خویش را بر روی آن ارائه دهید. این فعالیت مشابه به‌این میباشد که یک غرفه را در یک نمایشگاه تبارک اجاره کرده‌اید و جنس خویش را برای جذب مشتری در آن ارائه می‌دهید. در فیض هزینه متعددی را صرف خرید سرور نکرده‌اید و در عین هم اکنون مجال خیر در مشت دارید تا بعداز جذب مشتری، رفته‌رفته جای بلندمرتبه‌تری را خریداری نمائید.
 
 
 
۳- آیا برای مدیر خدمت نیاز به مهندس آی تی دارم؟
در حین خرید سرور و هاست عالی میباشد از خدمت‌های مدیر گردیده به کارگیری فرمایید. چون رئیس خدمت‌ها در سرور نیاز به تخصص و فرصت متعددی داراست. پس درصورتی که خودتان در حوزه آی تی دارای تخصص نیستید یااینکه وقتی برای اعمال این شغل ندارید؛ خوب میباشد از خرید سرورهای سلف‌خدمت دوری کنید. این معمولا یکی مواقعی میباشد که در تفاهم نامه طراحی وب سایت بیان می شود. بدین مفهوم که کمپانی طراحی وب، با هرید سرور مطلوب، کل این امور را رئیس می‌نماید و دیگر مجال شما‌را برای رئیس سرورها هدر نخواهد بخشید.
 
 
 
۴- به چه شکل میتوانم اقتدار دشوار‌افزاری سرور را تشخیص دهم؟
هرچند قرار میباشد در دنیای مجازی شغل نمائید؛ ولی استدلال نمیشود که به هیچ منبع فیزیکی و دشوار‌افزاری نیاز نداشته باشید. حتی سرورهای مجازی هم مطابق یک دشوار‌افزار مشخص و معلوم عمل می‌نمایند که توان آن قادر است چگونگی سرویس ها‌رسانی به شمارا انتخاب نماید. براین اساس پیش از خرید سرور و هاست بایستی پاسخ این سوالهای را پیدا نمائید:
 
توان CPU یا این که قدرت پردازشی سرور چقدر میباشد؟
چه مقدار یاد RAM به شما تخصیص داده گردیده است؟
 مقدار فضایی که برای ذخیره‌سازی داده‌های خویش در دست دارید؛ چقدر میباشد؟
این سه پرسش اساسی انتخاب می‌نمایند که سرعت بارگذاری شدن صفحه های اینترنت‌وبسایت شما چقدر میباشد و آیا با زیاد شدن بازدیدکننده‌ها، سایتتان مبتلا ایراد می گردد؟ بدین ترتیب چنانچه بازدید متعددی دارید؛ می بایست سروری با خاطر حافظه موقت زیاد را تعیین نمائید. به علاوه در صورتی قصد طراحی وب سایت فروشگاهی را دارید؛ بایستی هارد دیسک یا این که فضای ذخیره‌سازی متعددی در مشت داشته باشید.
 

نکات مهم در طراحی وبسایت

 

 
۶- تعیین رنگ صحیح
از سایر نکات اساسی در صفحه ارایی نخستین وبسایت می‌قدرت به گزینش طراحی سایت در مشهد رنگ اشاره نمود. رنگی که در ورقه اساسی تارنما استعمال می شود، به طور چیره مجموعاَ فضای آن گزینه به کارگیری قرار میگیرد. پس به طبع بایستی پیش از تعیین هر رنگی، روانشناسی آن و تناسب رنگ را با برندتان در لحاظ داشته باشید. از سوی دیگر می بایست توجه نمائید که‌این رنگ‌ها بر روی احساسات و تجارب کاربری هم تاثیرگذار می‌باشند و بایستی به طبع طوری گزینش شوند که خوانایی محتواها مراقبت گردد.
 
 
 
۷- تعیین فونت دیدنی
یک کدام از اصول دیزاین اولیه وبسایت این میباشد که فونت صحت را گزینش نمایید. این فونت بایستی در هر سایزی خوانایی خویش را نگهداری نماید. از سوی دیگر یکی خطاها رایج در پیاده سازی رابط کاربری و تجربیات کاربری این میباشد که اشخاص ادغام یک‌سری فونت را در شیت اساسی به عمل میگیرند. این عمل هم کاربر را سرگردان می‌نماید و هم اینکه سبب میشود که کاغذ حالتی نامنظم به خویش بگیرد. برای تعیین شایسته ترین فونت و ساخت شایسته ترین تجربیات کاربری، سفارش میدهیم نوشته‌ی علمی مشکلات رایج در پیاده سازی UI و UX را پژوهش فرمایید.
 
۸- اکران نظرها و لوگوهای مشتریان در کاغذ مهم تارنما
یک ایده برای صفحه ارایی مهم وبسایت شرکتی یا این که دیگر سایت‌هایی که مشتریان مشخص و معلوم دارا هستند، این میباشد که لوگوی آنها را تحت عنوان مثال فعالیت در شیت اساسی خویش بزنید. به علاوه می توانید از آن ها بخواهید که لحاظ خویش را درباره سرویس ها شما با بقیه افراد به اشتراک بگذارند و این ایده ها را در وب سایت خودتان منتشر فرمائید.
 
۹- قرار دادن مهم‌ترین سرویس ها در نصیب فوتر
به عبارتی‌قدر که بخش هدر وب سایت عنایت دارااست، بخش فوتر هم در صفحه ارایی اولیه حائز اهمیت میباشد. شما می توانید داده ها تماس یا این که لینک و پیوند کانال‌های اجتماعی خویش را در‌این نصیب وارد فرمایید. به علاوه مهم‌ترین مواقعی را که در منو وجود دارا‌هستند، تحت عنوان دسترسی سریع، وارد Footer نمائید. توصیه دیگر این میباشد که لینک و پیوند‌های فرنگی مفیدی را که استفاده کننده میتواند از آن ها به کار گیری نماید، در فوتر قرار دهید. برای مثال درصورتی که یک وب سایت تاکسی مسافرتی را پیاده سازی کرده‌اید، میتوانید لینک و پیوند سایت ارثیه فرهنگی را درین بخش وارد فرمائید.
 
 
 
۱۰- وجود نوار کاوش
از سایر نکات اساسی در صفحه ارایی نخستین تارنما می‌قدرت به وجود نوار کاوش اشاره نمود. یوزرها دوست دارا‌هستند که خیلی سریع به سرویس متبوع خویش در تارنما دست پیدا نمایند. به همین ادله اکثری از آنها ابدا به سراغ رسیدگی منو نمی‌فرآیند و مستقیما مال یا این که سرویس متبوع خویش را در‌این نوار سرچ می‌نمایند تا به کلیه صفحه های مرتبط دسترسی داشته باشند. این نوار کاوش معمولا در نصیب هدر قرار میگیرند تا هر کاربری بتواند به محض ورود به کاغذ اولیه وب سایت از آن به کارگیری نماید.
 
۱۱- محتوای متنی مطلوب
معمولا کاغذ اولیه جایی وجود ندارد که بخواهید محتواهای وقتگیر بنویسید و یااینکه سرویس ها خویش را به صورت کامل به یوزرها معرفی فرمایید. به این ترتیب تنها نادر‌گویی و گزیده گویی را پیش بگیرید و تلاش نمائید به مختصرترین شرایط ممکن، محتوای متنی را در کاغذ اساسی تارنما قرار دهید. برای این فعالیت میتوانید بلوکه‌ای مختلفی را در‌این ورقه ساخت فرمائید که هر مورد مرتبط با بخشی از سرویس ها مهم شما میباشد. هم اکنون در هر بلوک تولیدها یا این که خدماتتان را معرفی کرده و آنگاه به شیت متبوع برای هریک لینک و پیوند بدهید.
 

دسته بندی خدمات یا محصولات

 

 
یکی‌از قسمت‌های مهمی که می بایست در برگه اساسی وب سایت وجود داشته باشد، طراحی سایت در مشهد تیم بندی سرویس ها و تولیدات میباشد که قادر است دسترسی مخاطب به آنها‌را معمولی‌خیس نماید. با این فعالیت، مخاطب به محض ورود به ورقه مهم میتواند اساسی‌ترین تولید ها و سرویس ها شما را شناسایی کرده و روی هم رفته با ماهیت تارنما شما آشنا گردد. این بهبود تجارب کاربری سبب ساز میشود که موتورهای کاوش هم سکو بهتری را به وبسایت شما تخصیص دهند.
 
مشتری‌های مثال و تجربه همیاری
یکی از دیگر از قسمت‌های اصلی در شیت اساسی وب سایت، معرفی مشتری‌های مثال و ارائه تجارب آنان میباشد. در شکل قابلیت و امکان می توانید از مشتریان خویش بخواهید در پوسته یک نوشته یا این که کلیپ، تجارب همیاری با شما‌را تعریف نمایند.
 
این زمینه می تواند در جلب اتکا استفاده کننده بسیار موءثر باشد و به شما یاری دهد که بتوانید مشتریان نو بیشتری را جذب نمایید. همینطور میتوانید لوگوی مشتریان بالقوه خویش را هم در کاغذ قرار دهید تا اشخاص به بضاعت و توان شما بیشتر پی ببرند.
 
ارائه اطلاعیه های اساسی
یکی‌از مهم‌ترین موادتشکیل دهنده جان دار در ورقه اساسی وب سایت، ارائه اطلاعیه‌های اصلی میباشد. شما می توانید این اطلاعیه‌ها را در پوسته اسلایدر در بالای ورقه قرار داده یا این که به طور یک بنر پین گردیده در تمامی صفحه های آن را منتشر نمائید.
 
بدین ترتیب مشتریان از تخفیفات، زمان‌ها یا این که تولیدها تازه شما با خبر گردیده و میتوانند به راحتی از روش ورقه اساسی به برگه موردنظر جابجایی یابند.
 
در غایت بایستی بگوییم …
 
کاغذ اساسی وبسایت بایستی مشتمل بر چه عناصری باشد؟ این سوالی میباشد که بایستی برای داشتن یک وب سایت خوشگل و کاربردی از خویش بپرسید. ما درین نوشته‌علمی، مهم‌ترین اجزای کاغذ اساسی تارنما را به شما معرفی کردیم و گفتیم که چه مواقعی در‌این برگه بایستی وجود داشته باشند. ساخت سایت در لاک پشت مبنی بر همین اصول صورت گرفته و با دقت به مهم‌ترین موادسازنده کاغذ مهم، یک پروتوتایپ منحصربه‌فرد برای شما پیاده سازی می گردد تا تمامی چیز به شایسته ترین صورت ممکن به اجرا درآید.
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد