یکی‌از تجهیزات جالبی که اینترنت‌وب سایت‌های متعدد به‌خصوص اینترنت‌وبسایت‌های طراحی سایت در مشهد آموزشی می توانند از آن به کار گیری نمایند، قابلیت و امکان دانلود کاغذ تارنما در پوسته یک pdf میباشد. یعنی استفاده کننده بتواند به راحتی با یک کلیک تبدیل کاغذ‌ی اینترنت‌تارنما به PDF را اعمال دهد و مجموع کاغذ اینترنت‌وب سایت شمارا دانلود نماید تا ابعاد فارغ از نیاز وب یا این که مراجعه دوباره به اینترنت‌تارنما بتواند به آن مطالب دسترسی داشته باشد.
 
خب درین فراگیری یار ادمین‌وبسایت باشید تا با طریق تبدیل برگه‌ی اینترنت‌تارنما به PDF آشنا گردید. در مقاله‌ها قبل شیوه پرینت تصاحب کردن از اینترنت‌وب سایت و درج دکمه‌ی پرینت در اینترنت‌وبسایت را گفته بودیم که سفارش میکنم از این نوشته‌علمی هم بازدید فرمایید.
 
روش اضافه کردن دانلود برگه‌ی اینترنت‌وبسایت در فرمت PDF
برای این فعالیت ما از یک کتابخانه‌ی جی‌کوئری به اسم html2pdf استعمال می کنیم. کافیست این کتابخانه را از روش پیوند پایین یا این که گیت‌هاب دانلود فرمایید. بعد فرآیند ذیل رابه ترتیب جاری ساختن دهید.
 
html2pdf.bundle.minدریافت
 
قدم نخستین – دانلود کتابخانه html2pdf
کتابخانه را از روش پیوند بالا دانلود نمائید و از وضعیت فشرده zip بیرون فرمایید. پوشه داخلی که html2pdf.bundle.min.js اسم دارااست را درون پوسته اینترنت‌وبسایت خویش قرار دهید.
 
قدم دوم – فراخوانی کتابخانه
کدهای تحت را در برگه‌ای که قصد اضافه کردن دکمه دانلود دارید، اضافه فرمایید. از جمله ما قصد داریم در صفحه های داخلی وبسایت از یک دکمه دانلود شیت استعمال کنیم. به این ترتیب این کد را انتها فولدر single.php در پوسته ودرپرس قرار میدهیم. در صورتی میخواهید این دکمه را در کل صفحه های داشته باشید (حتی برگه اساسی) می توانید آن را در فولدر footer.php قرار دهید.
 
اعتنا نمائید که‌این کد ارتباطی به وردپرس ندارد به این ترتیب در کلیه‌ی اینترنت‌وبسایت‌ها قابل استعمال میباشد.
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 
 
    
فقط نکاتی که می بایست به آن دقت فرمائید این میباشد که در اسکریپت نخستین نشانی کتابخانه دانلود گردیده را بدهید. در حالتی که آن را باطن مسیر مهم پوسته قرار داده‌اید کد بالا عمل می‌نماید ولی چنانچه در فایل‌ای قرار گرفته اسم فولدر هم به قسمت src اضافه فرمائید. (مرتبط با خط اولیه)
 
در نصیب const element در خط ۶ هم بایستی آیدی بخشی که قرار میباشد قابل دانلود باشد را وارد فرمائید. از جمله اینجانب میخواهم تنها قسمت محتوایی وبسایت قابل درج در pdf باشد براین اساس به تگ این بخش یک “id=”main اضافه می کنم.شما هم آیدی بخشی از کاغذ اینترنت‌وب سایت خویش را وارد فرمایید.
 
 
قدم سوم- قرار دادن دکمه دانلود کاغذ با فرمت pdf
در حال حاضر صرفا یک عمل خرد دیگر مانده و آن هم تشکیل داد دکمه‌ی دانلود Pdf میباشد.
 
1
دانلود pdf
برای اینکار از کد بالا به کارگیری نمائید. خب دوستان عزیزم کافیست کدهارا ذخیره کرده و محرمانه به اینترنت‌وبسایت خویش بزنید و از فیض فعالیت لذت ببرید.