شاید هنوز هم ندانید که ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی چه تفاوت هایی با طراحی سایت در مشهد هم دارا‌هستند! آنچه که معین میباشد سرچ در موتورهای کاوش به واسطه تلفن همراه به نسبت رایانه بیشتر شد‌ه‌است. این مسئله باعث میگردد تا عنایت طراحی وب سایت برای شرایط تلفن همراه معلوم گردد.
 
 
 
طراحی وب سایت ریسپانسیو در یک نگاه
اسم دیگری که برای ریسپانسیو در لحاظ گرفته می گردد عکس العمل گرا میباشد. طراحی وب ریسپانسیو بدین معنا میباشد که وبسایت متبوع در تلفن همراه، تبلت و ... نیز در سایز صحیح و سوای بهم ریختگی فونت، تصاویر، فیلم و ... اعمال خواهد شد. این مسئله به جايگاه دهی وبسایت از نگاه seo امداد متعددی می نماید. این روز ها موتورهای کاوش تاکید متعددی روی ریسپانسیو بودن سایت دارا‌هستند. در ساخت وب سایت ریسپانسیو مخاطب قادر است به شایسته ترین صورت ممکن در شیت تکان نماید. به زبانی بی آلایش خیس از جمله تارنما متبوع در سایز دستگاه های خرد، اسکرول افقی نمی‌خورد. همچنین اندازه ورقه و تصاویر و همچنین فونت ها مبنی بر سایز دستگاه تهیه می گردد. این طریق طراحی وب سایت به انعطاف پذیری بالا در رزولوشن های متفاوت یاری می نماید. از سوی دیگر منجر بهبود مرتبه وب سایت در گوگل میگردد. بازدیدکنندگان تارنما بیشتر گردیده و در غایت محبوبیت وب سایت نیز بیشتر می‌شود. راجع‌به ساخت سایت ریسپانسیو سخن شد و تعریفی از آن در ذهن صورت گرفت. درحال حاضر دفعه آن رسیده در امر پیاده سازی تلفن همراه فرندلی نیز سخن کنیم.
 
 
 
ساخت وب سایت تلفن همراه فرندلی در یک نگاه
به کلمه و واژه mobile-friendly توجه فرمایید. این کلمه دقیقاً به تناسب وبسایت با اشکال رزولوشن های تلفن همراه و تبلت اشاره می نماید. برای پیاده سازی گوشی فرندلی شیوه های مختلفی وجود دارااست و طراحی وب ریسپانسیو یکی طریق های اصلی آن میباشد. از سوی دیگر طریق آداپتیو نیز وجود داراست. این طریق فقط برای سایز های خاصی از کاغذ پیاده سازی شکل می‌گیرد. طرز amp نیز وجود دارااست که یک کاغذ به صورت غیروابسته با کدهای خاص پیاده سازی می گردد. در‌این‌حالت‌ در صورتی مخاطب با گوشی وب سایت را گشوده کند به برگه متبوع می‌رسد. توجه فرمایید که‌این شیوه برای استاندارد تک شیت ای جاری ساختن می‌گردد. تا به اینجای قصه احتمالاً هنوز نمی دانید که فرق ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی چیست؟ و کدام یک خوب میباشد؟
 
 
 
 
 
 
 
تفاوت ساخت وب سایت ریسپانسیو و گوشی فرندلی
در پیاده سازی گوشی فرندلی شما نیاز به یک سایت غیروابسته از وب سایت خویش دارید. یعنی بایستی وب سایت مجزایی از وب سایت خویش (با نشانی دیگر یا این که با به عبارتی نشانی) ساخت فرمائید. سایتی که ساخت می‌کنید صرفا می‌تواند با تلفن همراه سازگار باشد. سایت جدا شما می‌تواند از لحاظ محتوا با وب سایت اساسی یکسان و یا این که مختلف باشد. ولی در طراحی وب ریسپانسیو دیگر نیازی به طراحی وب جدا ندارید. یعنی به عبارتی وبسایت به شکلی پیاده سازی می‌گردد که روی کلیه دستگاه های هوشمند به طور خودکار سازگار میشود.
درحال حاضر میخواهیم به زبانی دیگر این قضیه را توضیح دهیم. هنگامی وبسایت دیگری برای موقعیت تلفن همراه به طور غیر وابسته پیاده سازی گردد. گوگل ضمن دسکتاپ یک نشانی url جداگانه و در واقع یک پوشه کدنویسی غیروابسته برای موقعیت گوشی فراخوانی می نماید. درحال حاضر در حالتی‌که این فراخوانی بیشتر و بیشتر گردد (ورودی یوزرها ارتقاء یابد)، سکو وبسایت شما در گوگل منفی می‌شود. در غایت سرعت وبسایت کاهش می‌یابد. البته در‌حالتی که ساخت سایت تلفن همراه فرندلی با یک نشانی یا این که URL صورت پذیرد، کدهای تارنما تلفن همراه فرندلی مستقل از شرایط دسکتاپ فراخوانی میشود و از لحاظ الگوریتم های گوگل نیز عالی میباشد. همینطور، در ساخت سایت ریسپانسیو نیز شما صرفا یک url دارید. یعنی محتوا متمرکز روی یک فولدر میباشد. این منش دسترسی یوزرها را آسانتر می نماید. یوزرها می‌توانند مطالب وبسایت را به آسانی به اشتراک بگذارند و این مورد سبب ساز می گردد که وبسایت کاربرد پسند باشد.