در حالتی که حصول و کارتان هنوز جان نگرفته و پایدار نشده میباشد؛ نیازی طراحی سایت در مشهد به سرور مخصوص ندارید. احتمالا با شنیدن این نکته که سرور مخصوص همگی فضای خویش را در دست شما قرار می دهد و نیازی وجود ندارد آن را با کسی سهیم گردید؛ وسوسه خواهید شد که‌این سرور را خریداری فرمائید. ولی خرید سرور منحصربه‌فرد نیاز به هزینه متعددی داراست که در اولِ فعالیت حتما از پس برنمی‌آیید.
از سوی دیگر خرید سروری که به صورت مشترک منابع خویش را در دست یک‌سری اینترنت‌تارنما قرار می دهد؛ ممکن میباشد فعالیت چندان جالبی نباشد. چون منابعی که در دست دارید محصور گردد و در سود چگونگی خدماتتان تحت میاید.
 
پس سفارش ما به شما خرید سرور مجازی میباشد؛ دراین‌صورت یک فضای تماما منحصر با کلیه تجهیزات در مشت شما قرار میگیرد تا بتوانید سرویس ها خویش را بر روی آن ارائه دهید. این فعالیت مشابه به‌این میباشد که یک غرفه را در یک نمایشگاه تبارک اجاره کرده‌اید و جنس خویش را برای جذب مشتری در آن ارائه می‌دهید. در فیض هزینه متعددی را صرف خرید سرور نکرده‌اید و در عین هم اکنون مجال خیر در مشت دارید تا بعداز جذب مشتری، رفته‌رفته جای بلندمرتبه‌تری را خریداری نمائید.
 
 
 
۳- آیا برای مدیر خدمت نیاز به مهندس آی تی دارم؟
در حین خرید سرور و هاست عالی میباشد از خدمت‌های مدیر گردیده به کارگیری فرمایید. چون رئیس خدمت‌ها در سرور نیاز به تخصص و فرصت متعددی داراست. پس درصورتی که خودتان در حوزه آی تی دارای تخصص نیستید یااینکه وقتی برای اعمال این شغل ندارید؛ خوب میباشد از خرید سرورهای سلف‌خدمت دوری کنید. این معمولا یکی مواقعی میباشد که در تفاهم نامه طراحی وب سایت بیان می شود. بدین مفهوم که کمپانی طراحی وب، با هرید سرور مطلوب، کل این امور را رئیس می‌نماید و دیگر مجال شما‌را برای رئیس سرورها هدر نخواهد بخشید.
 
 
 
۴- به چه شکل میتوانم اقتدار دشوار‌افزاری سرور را تشخیص دهم؟
هرچند قرار میباشد در دنیای مجازی شغل نمائید؛ ولی استدلال نمیشود که به هیچ منبع فیزیکی و دشوار‌افزاری نیاز نداشته باشید. حتی سرورهای مجازی هم مطابق یک دشوار‌افزار مشخص و معلوم عمل می‌نمایند که توان آن قادر است چگونگی سرویس ها‌رسانی به شمارا انتخاب نماید. براین اساس پیش از خرید سرور و هاست بایستی پاسخ این سوالهای را پیدا نمائید:
 
توان CPU یا این که قدرت پردازشی سرور چقدر میباشد؟
چه مقدار یاد RAM به شما تخصیص داده گردیده است؟
 مقدار فضایی که برای ذخیره‌سازی داده‌های خویش در دست دارید؛ چقدر میباشد؟
این سه پرسش اساسی انتخاب می‌نمایند که سرعت بارگذاری شدن صفحه های اینترنت‌وبسایت شما چقدر میباشد و آیا با زیاد شدن بازدیدکننده‌ها، سایتتان مبتلا ایراد می گردد؟ بدین ترتیب چنانچه بازدید متعددی دارید؛ می بایست سروری با خاطر حافظه موقت زیاد را تعیین نمائید. به علاوه در صورتی قصد طراحی وب سایت فروشگاهی را دارید؛ بایستی هارد دیسک یا این که فضای ذخیره‌سازی متعددی در مشت داشته باشید.