در طراحی وب سایت خلال تمرکز بر چگونگی محتوا، ساختار کلی طراحی سایت در مشهد و بصری آن نیز در معیار ورودی یوزرها نقش مهمی داراست. از این رو هرچه جابجایی داده ها و مفاهیم به بیننده بی آلایش‌خیس و کاربردی‌خیس باشد معیار رضایت به کار گیری‌کنندگان از وب سایت فراتر خواهد رفت.
به این مراد در سال‌های اخیر وب سایت های مینیمال تحت عنوان یکی‌از مدل‌ های پرطرفدار و کاربردی از محبوبیت بالایی منتفع گردیده ‌میباشد؛ به همین‌خیال و خاطر ما در‌این نوشته‌علمی قصد داریم طریق ساخت سایت مینیمال را فراگیری داده و گزینه بررسی در اختیار بگذاریم، پس یاور ما باشید.
 
 
 
به چه وبسایت هایی مینیمال می‌ گویند؟
پیش از جواب به‌این پرسش آغاز می بایست به تعریفی کلی از کلمه مینیمال اشاره نمود؛ مدل مینیمال یا این که مینیمالیسم جنبشی هنری میباشد که در آن تولید کننده تاثیر تلاش دارااست به آسانی و فارغ از هیچگونه اضافه‌گویی با کمترین المان‌ها غرض خویش را به استفاده کننده ذکر نماید.
در واقع آنچه در‌این نوع مدل گزینه دقت می باشد آن میباشد که حداکثر مفاهیم از روش دستکم تجهیزات یا این که ابزارها منتقل خواهد شد؛ بدین ترتیب در هر عرصه‌ای بتوانیم این اساسی را انجام کنیم، مبنی بر مدل مینیمال خوی کرده‌ایم.
 
با اعتنا به تعریف‌و‌تمجید بالا در عرصه اینترنت، نیز به وب سایت‌هایی مینیمال میگویند که در آن طراح توانسته ‌میباشد با حذف موادسازنده مازاد و استعمال از فاکتورهای ضروری داده ها را به شکلی بی آلایش، کاربردی و در عین اکنون دیدنی به مخاطب منتقل نماید.
 
اگرچه تارنما مینیمال در بالا امری بی آلایش به لحاظ می آید، ولی در کار امری میباشد تخصصی که بایستی با قانون ها آن آشنا بود؛ به این دلیل‌که در صورتی به قواعد آن آشنا نباشید بازهم در دام اضافه‌گویی خواهید به‌زمین‌خورد.
مانند اکثری از وبسایت‌هایی که با اولی کلیک کاربر با هجمه‌ای از تصاویر، رنگ‌ها، داده ها غیرضروری و ... مواجه می شود که نهایتا سبب به سردرگم شدن او میگردد و ورقه را شکاف می‌نماید.
 
 
 
وب سایت‌ های مینیمال برای چه عده ای مطلوب میباشد؟
در وبسایت به مدل مینیمال چه در محتوا و چه در فاکتورهای بصری زیرا محور بر بی آلایش‌گویی میباشد صرفا یک معنا اساسی به کاربر منتقل می‌ خواهد شد؛ بدین ترتیب بایستی ذکر کرد که‌این مدل پاسخگوی نیاز مخاطبان آن مجموعه از تارنما‌ هایی که در مورد فروش مال و سرویس ها شغل می‌ نمایند وجود ندارد!
پس هنگام فعال سازی اینترنت قطعا می بایست پیش از تصمیم برای استعمال از نوع مدل، آغاز نیازسنجی نمائید که آیا مدل مینیمال مطلوب وبسایت شما می باشد یا این که نه؟
 
البته در کلیت می‌ اقتدار ذکر کرد که مدل مینیمال مطلوب تمامی اشکال تارنما‌ها به جز وب سایت‌هایی میباشد که مورد فعالیتشان ارائه سرویس ها متنوع و فروش و بازاریابی متاع میباشد. بدین ترتیب افرادی که دارنده تارنما‌های هنری، شرکتی و ... می باشند می‌ توانند از مدل مینیمال جهت ساخت وب سایت خویش به کار گیری نمایند.