وقتی که قصد به ساخت سایت می‌گیرید نکات مهمی را می بایست در حیث طراحی سایت در مشهد بگیرید که یک کدام از این نکات گزینش رنگ مطلوب میباشد. چون با تعیین رنگ مطلوب میتوانید تجربیات فوق العاده ای به مشتریان خویش جابجایی دهید که ای دستور منجر میشود تا آن ها را مشغول مارک خویش نمایید.

فکر کنید که یک تارنما مطلوب برای خویش فعال‌ساز‌ی نموده اید. همگی چیز بی عیب میباشد؛ طرح، تلاش، پیمایش. همگی اینها تجارب رویایی را برای یوزرها شما ساخت‌و‌ساز می نماید و عموم از آن لذت می‌برند که صرفا در شکل گزینش طیف رنگ مطلوب وب سایت حاذق به اجرا آن خواهید بود.
نقش رنگ در ساخت سایت 
رنگ نقشی اصلی در طریق فهم و شعور ما از عالم دارااست. در سود، قادر است به صورت بنیادی بر شعور ما از یک وبسایت تأثیر بگذارد. البته زمانی دفعه به طراحی وب سایت می‌رسد، التفات تعیین رنگ معین می‌شود. برای اینکه شایسته ترین طیف رنگی را گزینش فرمائید عالی میباشد با تئوری یا این که روانشناسی رنگ ها آشنا باشید. ما درین نوشته‌ی علمی کوشش کرده ایم تا شش نکته حائض اهمیت را تیتر می‌کنیم که می‌تواند برای ساخت و ساز یک طرح رنگی عجیب در ساخت وب سایت گزینه استعمال قرار گیرند:
 
اصول روانشناسی رنگ را بشناسید
با تئوری رنگ آشنا گردید
به مخلوط رنگ‌ها تصور کنید
آسانی را در حیث بگیرید
کنتراست رنگ‌ها را در حیث بگیرید
برندینگ خویش را ترکیب نمائید
چه شما علم عملی از تئوری رنگ دارید یا این که از تفاوت در بین رنگ اساسی و ثانویه به طور کاملً مطمئن نیستید، این نکات به شما یاری می نماید هنگام ساخت سایت خویش، طیف رنگ ایده آل را تعیین نمائید.
1- اصول روانشناسی رنگ را بشناسید
روانشناسی رنگ در بازاریابی نقش مهمی دارااست که در اینجا به مهم ترین جزئییات آن می‌پردازیم.
تداعی معانی رنگ ها توانمند می‌باشند. ما زمانی نوزاد هستیم آنان را پرورش میدهیم و آن ها معمولا مادام العمر با ما میمانند. این تداعی ها غریزی و غالبا ناخودآگاه می باشند.
بخش اعظمی از این تداعی ها به طور کامل جهانی می باشند. برای مثال، کلیه حافظه میگیرند که سبز را با برگ و طبیعت و زرد رنگ را با خورشید لینک دهند.
با این درحال حاضر، برخی فرهنگی می باشند. یک بازرسی نشانه اعطا کرد که آمریکایی ها حسادت را با سیاه، سبز و قرمز‌رنگ مرتبط میدانند، در حالی که روس ها میپندارند رنگ های سیاه ، بنفش و رنگ زرد مربوط به حسادت میباشد.
2- با تئوری رنگ آشنا گردید
به صورت خلاصه، تئوری رنگ، دانش طرز کارکرد رنگ میباشد. آغاز، شما می بایست رنگ های اساسی، ثانویه و سوم را ادراک فرمایید. رنگ های مهم رنگ هایی می باشند که با ادغام کردن دو رنگ دیگر نمی قدرت آن‌ها‌را تشکیل داد. سه رنگ اساسی وجود دارااست: قرمز‌رنگ، زرد رنگ و آبی رنگ.
 
رنگ های ثانویه با اختلاط دو رنگ مهم ساخت و ساز میشوند. از جمله، هنگامی آبی‌رنگ و زردرنگ را ادغام میکنید (دو رنگ اساسی)، سبز (یک رنگ ثانویه) به دست می‌آید.
 
رنگ های سوم با ادغام کردن یک رنگ مهم و یک رنگ ثانویه که روی چرخ رنگ در کنار یکدیگر میباشند ساخت و ساز میشوند. اینها رنگهای ترکیبی ساخت می نمایند. مثلا، ادغام کردن آبی رنگ (نخستین) و بنفش (ثانویه) آبی‌رنگ بنفش (سوم) ساخت می نماید.
 
آن‌گاه می بایست با رنگ های گرم و سرد شناخت داشته باشید. قرمزها، نارنجی رنگ ها و زردها تحت عنوان گرم طبقه بندی می گردند، در حالی که آبی رنگ ، سبز و بنفش سرد میباشند.
 
بایستی بدانید که هر رنگی که می‌بینید یک رنگ خالص وجود ندارد. اکثری از رنگ هایی که بصورت آنلاین مشاهده میکنید به طریقی ذیل تأثیر قرار گرفته اند.
 
ممکن میباشد tint (رنگی که سپید به آن اضافه گردیده)، shade (رنگی که سیاه به آن اضافه گردیده باشد) یا این که tone (رنگی به رنگ خاکستری به آن اضافه خواهد شد) را ملاحظه کنید.
3- به ادغام رنگ‌ ها تصور کنید
غرض شما تعیین طرح رنگی برای ساخت سایت شماست. مضمون‌ آن چیست؟ بهتر، شما درپی مخلوط خیر و خوبی از رنگ می‌باشید. بسته به اینکه در غایت با چه رنگی عمل می‌کنید، طرح رنگی شما ممکن میباشد مشتمل بر یکسری ادغام رنگ باشد.
پنج ادغام مهم رنگ وجود دارااست: کامل کننده، تکمیل کننده تقسیم گردیده، سه گانه و چهارگانه، شبیه و تک رنگ.