1. اتصال تعداد متعددی دستگاه منزل‌های ما به صورت فزاینده‌ای طراحی سایت در مشهد آکنده از دستگاه‌هایی هستند که هر یک با نشانی IP خاص خویش در کانال Wi-Fi قرار دارا‌هستند. کلیه وسایل هوشمند خانه شما به وب متصل می‌شوند که‌این ها دربرگیرنده تلفن های یار و همدم، لپتاپ، دوربین های مدار بسته و تلویزیون های هوشمند و غیره می شوند. با پژوهش نوشته‌ی‌علمی دیگر ما درباره‌ی وب شی ءها IOT بیشتر بدانید.

برای حل این اختلال هر تعداد از دستگاه هایی که ضرورتی برای اتصال به وب ندارند را انقطاع فرمائید تا سرعت بالاتری داشته باشید.
 
2. محدوده قرار گیری مودم
جایی که مودم WIFI خویش را قرار می دهید، مهم‌ترین عاملی میباشد که بر سرعت WIFI منزل شما تأثیر می‌گذارد.
روترهای WIFI هم سیگنال 2.4 گیگاهرتزی و هم 5 گیگاهرتز (ac) را جابجایی می‌دهند. کانال 5 گیگاهرتز سریعتر میباشد ولی از آنجایی که سیگنال 2.4 گیگاهرتز نفوذ بهتری داراست میتواند ریلکس خیس از دیوارها و بقیه اجسام جامد عبور نماید و بیشتر تکان نماید.
نیازی به نگرانی درخصوص تفاوت‌های فنی ظریف وب نیست، البته بایستی بدانید که سرعت‌ها مودم های بی‌سیم پایین تأثیر اجسام جامد قرار میگیرند، بدین ترتیب هر چه چیزهای در میان دستگاه شما و مودم شما بیشتر باشد، کارایی کانال شما بدتر خواهد بود.
بعضی اوقات، به جهت محل اتصال فیبر نوری ورودی یا این که خط تلفن، قابلیت انتقال مودم نیست. در‌این‌حالت‌، کابل وب را به مکان دیگری در منزل منتقل نمایید، بعد از یک مودم مازاد صرفا برای Wi-Fi به کارگیری فرمائید.
 
 
3. یوزرها بیش تر از حد
سرعت وب شما بسیار سریع میباشد و این سرعت با هر مخاطب دیگری در منزل و همگی دستگاه‌های آنان به اشتراک گذارده می شود. بدین ترتیب، خلال چیزهای واضح مانند رایانه، تلفن و تبلت، تلویزیون‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، که تمامی ممکن میباشد در یک بازه هنگامی خاص اطلاعاتی را ارسال یا این که اخذ نمایند. ممکن میباشد در حالی که Xbox شما واپسین محتوای DLC را اخذ می نماید، ویندوز در درحال حاضر آپ تو دیت رسانی باشد و ست تاپ جعبه در هم اکنون پخش یک فیلم درخواستی ، در تبلت خویش در حالا گشت و گذار در اینترنت باشید.
همگی این کار ها اندکی از تک تک پهنای باند مو جود شمارا مصرف می نمایند و این تنها هنگامی وجود ندارد که شما از آن ها به کارگیری میکنید آپدیت رسانی خود کار اکثر اوقات سوای سمع و نظر شما ایفا می‌گردد. برخی از دستگاه‌ها حتی می توانند خویش را برای به‌روزرسانی بیدار نمایند.
برای حل این خلل آغاز، کاغذ مدیر مودم خویش را تحقیق نمایید تا ملاحظه کنید آیا دستگاه های که پهنای باند را اینک به کار گیری می نمایند را فهرست می نماید یا این که نه، و ملاحظه کنید آیا می‌توانید یک مخاطب اضافه را شناسایی نمائید.
 
4. کابل های کانال سابق
در صورتی رایانه شما مستقیماً به مودم شما متصل میباشد، یا این که کابل وب در سراسر منزل دارید، بها پژوهش نوع کابل کشی را داراست. در حالی که کابل کشی برق ممکن میباشد 50 سال یا این که بیشتر دوام بیاورد، کابل کشی کانال دستخوش تعدادی ارتقای اصلی گردیده‌است که بر سرعت جابجایی داده تأثیر میگذارد.
معمولی ترین راه و روش برای تحقیق این میباشد که به کابل نگاه فرمایید. شما می بایست ویژگی ها شماره Cat را ملاحظه کنید:
Cat-5 سابق ترین و کندترین کابل کانال میباشد که هنوز به کارگیری می‌گردد. تلاش به 100 مگابیت در ثانیه محصور گردیده است.
Cat-5e شایع ترین کابل کانال مدرن میباشد. از وب گیگابیت (1000 مگابیت بر ثانیه) پناه می نماید.
Cat-6/6a سریع‌ترین کابل‌کشی کانال رایج میباشد و حداکثر 10 گیگابیت (10000 مگابیت بر ثانیه) را پناه می‌نماید.
در شرایطی که از کابل Cat-5 برای رایانه یا این که کانال خویش به کارگیری می‌کنید، کابل وب شما ممکن میباشد سرعت Wi-Fi را کاهش داده باشد. کابل های کانال نیز میتوانند بسیار دقیق باشند. از یک تستر کابل به کار گیری فرمایید تا مطمئن گردید که هر مورد از هشت سیم درون کابل همچنان به انتهای دیگر متصل می‌باشند.