استعمال از لهجه اپلیکیشن نویسی ASP نسبت به دیگر طرز های طراحی سایت در مشهد مزیت ها و همینطور معایب مختلفی داراست که با آشنایی آنان می‌توانید تصمیم صحیحی در ارتباط با ساخت‌و‌ساز وب سایت به امداد این لهجه اپ نویسی گرفت. سرعت بار گذاری وبسایت اکثر زمان ها تارنما هایی که با استعمال از ASP پیشرفته اند از سرعت لود قابل قبولی برخوردارند. البته می بایست دقت داشت که پلتفرم هایی که بر شالوده هر لهجه پیاده سازی می‌شوند بخاطر عدم رعایت بعضا نکات ممکن میباشد سرعت کافی را نداشته باشند، که‌این آیتم غیر وابسته از گویش اپ نویسی میباشد.

 
امنیت تارنما
به کار گیری از لهجه نرم‌افزار نویسی ASP و یا این که قاب ورک های دیگر در پیاده سازی یک وب سایت برهان برای ادعای امن بودن آن نمی‌باشد. ولی اکثر اوقات هدف ها هک گردیده در زمره سیستم های مدیر محتوا و کادر ورک های فراهم می‌باشند و کد نویسی وب سایت به طور منحصر، قابلیت و امکان بروز این خلل را تا حد متعددی کاهش می دهد.
 
امکان توسعه و گسترش وبسایت
یکی خصوصیت‌ ای بهتر ASP این میباشد که قسمت front-end را از back-end مستقل می نماید، براین اساس طراحان و گسترش دهندگان میتوانند هم‌زمان روی یک وب سایت عمل نمایند که‌این یک مزیت بسیار بهتر برای دولوپرها می باشد.
 
حقیقتی درباره ی گویش نرم افزار نویسی ASP
برخلاف سیستم های CMS، برای پیاده سازی یک وب سایت بر پایه ی گویش ASP مایحتاج میباشد آغاز آن را کاملا حافظه بگیرید و علم بزرگ ای در حوزه ساخت سایت داشته باشید.
از این رو مردم اشخاص نمی توانند از این طریق برای طراحی وب سایت به کار گیری کنند و در شکل رغبت برای سود بردن از مزایای ASP شما نیاز دارید یک دولوپر استخدام فرمایید و یااینکه فعالیت ساخت وب سایت خویش را به یک کمپانی ماهر دراین باره بسپارید.
طراح و تولید کننده تارنما مطابق لهجه نرم‌افزار نویسی ASP.Net میباشد. اما اشخاص مبتدی و تازه کار می‌توانند از نرم افزار دسکتاپ پایین ویندوز به اسم visual web developer به کار گیری کنند. این اپ ویرایشگری به عنوان WYSIWYG می باشد.
نکته: درین نرم‌افزار، پوسته هایی فراهم برای طراحی وب با کاربردهای متفاوت به عنوان مثال وبسایت های فروشگاهی و… وجود داراست که عمل شمارا شل خیس می نماید.