معمولا از ما پرسش می شود " پیاده سازی و تشکیل داد یک سایت چقدر طراحی سایت در مشهد مجال می‌برد ؟ " معمولی ترین رویه برای جواب دادن بدین پرسش رابطه دادن طراحی وب سایت به رقابت های شطرنج میباشد. پیش از تحقیق تئوری شطرنج، مثال ای از جواب هایی که معمولا در پاسخ پرسش " ساخت سایت چقدر مجال می‌برد؟ "خواهید شنید (اما خیر از طرف ما!) برایتان می‌آوریم :

 
وحالا یک سری سطر در این باره که چقدر ارتفاع می کشد تا کمپانی آوینا پرداز یک وبسایت را پیاده سازی نماید :
 
کمترین هنگامی که تا به امروز گروه طراحی وب آوینا برای تشکیل داد یک سایت ماهر برای خویش تصویب کرده : 10 ساعت است!(مشتمل بر پیاده سازی،پوسته بندی،تایپ کردن محتوا،بتونه کاری!! و .. )
 
بیشترین وقتی که دسته پیاده سازی آوینا برای ایجاد یک تارنما به تصویب رسانده : 4 سال با بیشتراز 150 میلیون تومان هزینه که همچنان نیز ادامه داراست (پروژه های فوق داینامیک)
 
به صورت کلی بازه زمانی فرصت معدل موردنیاز برای پیاده سازی بی نقص یک وب سایت در سال قبل : 75 روز بوه میباشد.
 
همینطور بخاطر داشته باشید دو نوع فرصت بایستی به حساب آوردن خواهد شد : یکی از فرصت ظریف صرف گردیده؛برحسب نفر ساعت و دیگری مجال مجموع سپری گردیده از فرصت شروع پروژه طراحی وب سایت تا مجال اتمام آن.
 
در حالتی که الان از ما بپرسید چقدر فرصت برای پیاده سازی یک وبسایت مایحتاج میباشد احتمالا پاسخ ما این خواهد بود: حدود 6 هفته فرصت برای ایجاد کرد یک تارنما میانگین، وقت ما یحتاج خواهد بود.البته برای آن ها که از رقابت های ماهر شطرنج دوراندیشی دارا هستند میدانند که کارایی ساعت کنار برگه شطرنج چه گونه میباشد.
 
 
 
در مسابقات شطرنج ساعتی در کنار کاغذ بازی وجود داراست.هر بازیکن وهله خویش را بازی میکند و به محض مجموع شدن تکان ضربه ای روی ساعت میزند و از آن به آن گاه وهله جنبش فرد روبروست.در سود هردو بازیکن دارنده وقت معینی برای اعمال تکان خویش می باشند که محصور میباشد و در طی تک تک مسابقه به حساب آوردن می گردد.
 
همگی اینها را گفتیم که توضیح دهیم روش عمل در طراحی وب سایت نیز بسیار مشابه به مسابقات شطرنج میباشد.ما کاری ایفا می‌دهیم و آنگاه نیاز به جواب و واکنشی از طرف شما داریم.درصورتی که در شایسته ترین شرایط، شما بتوانید فورا جواب ها و داده ها مایحتاج را به ما برسانید به صورت جدا طراحی وب سایت شما براساس زمانبدی اعلام گردیده پیش خواهد رفت.که ولی قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد! شما هم مانند ما نیاز به استراحت،طعام تناول کردن یا این که تحلیل کردن اینهمه مجموعه و شبکه در تلگرام دارید! درنتیجه ما اکثر وقت ها مجبوریم منتظرحرکت متقابل شما بمانیم تا بتوانیم به ادامه عمل پیاده سازی و طراحی وب سایت تان بپزدازیم.