در صورتی‌که تصمیمتان را گرفته‌اید تا پورتفولیوی منحصربه‌فرد طراحی سایت در مشهد خودتان را پیاده سازی و طراحی فرمایید، سفارش اینجانب به شما این میباشد که از به عبارتی مثال کارهایی که در روزگار یادگیری طراحی وب، ساخته‌اید استعمال نمایید. بخش اعظمی از اشخاص هرگز مثال پیاده سازی‌های زمانه یادگیری خویش را منتشر نمی کنند زیرا تصور می‌نمایند شاید دارنده ایراداتی باشد، یا این که به اندازه کافی دیدنی نباشد. درصورتی که شما هم این نحوه تامل را دارید، خوب میباشد آن را اصلاح نمائید. نکته قابل توجه این میباشد که شما نباید هیچ ترسی از نشر طرح‌های خویش داشته باشید. 
 
پورتفولیو شما به گذر زمان آپ دیت رسانی گردد. حتی مجرب ترین طراحان وبسایت نیز همیشه در هم اکنون آپدیت رسانی پورتفولیو خویش میباشند. پس هیچ اشکالی ندارد در صورتیکه مثال طراحی وب سایت‌هایی را که در روزگار یادگیری جاری ساختن داده‌اید را در پورتفولیو خویش قرار دهید. شما مدام می توانید پورتفولیو خویش را عالی و خوب نمایید. فراموش نکنید که برای عالی شدن، هیچ نقطه انتهایی نیست. 
 
یک کدام از دیگر از منش‌هایی که امداد می‌نماید بتوانید یک پورتفولیو حرفه ای داشته باشید، طراحی پروژه‌هایی برای خودتان میباشد. شما میتوانید پروژه‌های مختلفی را برای خودتان در موضوع آیتم عشق و علاقه خودتان یا این که مسئله‌هایی که رغبت دارید در آن شغل فرمایید را پیاده سازی نمائید و آن را در پورتفولیو خودتان قرار دهید. اگرچه برای جاری ساختن این پروژه‌ها مبلغی اخذ نمیکنید، ولی این ادله نمی شود تا از پیاده سازی یک پورتفولیو حرفه ای غافل گردید. در واقع پیاده سازی پورتفولیو یک سرمایه‌گذاری بلندمدت میباشد. هر چقدر برای پیاده سازی پورتفولیو فرصت و ذوق و سلیقه بیشتری را به شغل بگیرید، خواهید روءیت کرد که‌این شغل ارزشش را داراست.
 
 
 
قسمت های اساسی پورتفولیو
در حالتی‌که تصمیم گرفته‌اید به طور بدون شوخی در حوزه طراحی وب عمل فرمائید، می بایست یک سایت برای خودتان داشته باشید. در‌این حالت حتی در صورتی از پیشین تجربیات فعالیت در طراحی وب را نداشته باشید، این وبسایت می ‌تواند تحت عنوان یک مثال عمل قدرتمند در لحاظ گرفته خواهد شد. در واقع مجال و انرژی که برای طراحی سایت خودتان می گذارید، در غایت به یک پورتفولیو جالب تبدیل گردد. اما این تارنما صرفا یک پورتفولیو وجود ندارد. بلکه مانند هر سایت دیگری بایستی دربرگیرنده تعدادی صفحه های باشد. مانند :
 
 
 
برگه اساسی
 
شیت اساسی تارنما، مهمترین شیت پورتفولیو شماست. تمرکز اساسی برگه اساسی این میباشد که اعتنا کاربر را به مثال شغل شما جلب نماید.
 
 
 
شیت معرفی خودتان
 
در‌این برگه می بایست به معرفی خودتان و هرآنچه مرتبط با شماست بپردازید. در فیض می بایست کارایی فرمائید به خیر از این زمان طلایی به کارگیری نمایید. شما می بایست در‌این شیت اطلاعاتی از خودتان، مدارک تحصیلی، عصر‌هایی که در آن کمپانی کرده‌اید، سطح مهارت‌های متعدد ما یحتاج برای طراحی وب سایت و سوابق کاری خویش در حوزه طراحی وب یا این که منطقههای مرتبط را اکران دهید. توجه فرمایید که هر آنچه در‌این ورقه می‌نویسید می بایست در غایت اثر مثبتی بر روی خواننده بگذارد.