همانطور که پروسه یک ساخت طراحی سایت در مشهد  سایت را در بخش قبلی خواندید وظایف یک طراح وب سایت بدین بستگی داراست که مسئولیت اعمال کدام بخش را بر ذمه گرفته میباشد. در واقع برای فعال سازی یک وب سایت حرفه‌ای به دو گروه یا این که فرد نیاز می باشد، یک دسته برای پیاده سازی قسمت Front-end یا این که به عبارتی صورت و ظواهر وب سایت و مجموعه یا این که فردی دیگر برای قسمت Back-end که مشتمل بر کدهای سمت سرور یا این که به عبارتی پیاده سازی وساخت نصیب رئیس وب سایت میباشد. درپی وظایف هر یک از مجموعه های فرانت اندکار و بک اند فعالیت را به طور بدون نقص گستردن میدهیم.  


وظایف یک فرانت اند Front-end فعالیت برای ساخت وب سایت چیست؟
فرانت اند وب سایت مشتمل بر کلیه بخشها و کدهای وبسایت میباشد که در معرض روءیت کرد مردم قرار دارا‌هستند و کلیه خصوصیت های ظاهری یک وب سایت به وسیله مجموعه یا این که شخص فرانت اند شغل پیاده سازی و ساخته میشود. در واقعیت آحاد بخش های یک وب سایت که بوسیله بازدیدکنندگان قابل روءیت میباشد نصیب فرانت اند وبسایت اسم داراست.

برای پیاده سازی و گسترش ظواهر یا این که به عبارتی Front-end یک وب سایت نیاز به اپلیکیشن نویسی به لهجه های HTML , CSS , JAVASCRIPT میباشد و یک توسعه و گسترش دهنده Front-end فعالیت بایستی بدین لهجه ها اشراف کافی داشته باشد. اما معمولا در پروژه های تبارک و برای وبسایت هایی که گرافیک در آن عنایت ویژه ای دارااست از یک گرافیک عمل هم برای پیاده سازی بخش های گرافیکی مانند آیکون های وبسایت، تصاویر قسمت های متعدد و تهیه و رنگ بندی تارنما به کار گیری می‌شود.  

برای یادگیری گویش های HTML و ‌CSS به طور بدون‌پول و پروژه پایه به کاغذ زمان بدون پول یادگرفتن HTML و ‌CSS آکادمی وبکیما رجوع نمایید.