بعد از این که جواب منطقی برای پرسش پورتال طراحی سایت در مشهد  چیست؟ یافتیم با اشکال آن آشنا خوا‌هیم شد. تکنولوژی هر روز در درحال حاضر رویش میباشد و این قضیه منجر گردیده اکثر اتفاقات دنیای حقیقی وواقعی روی فضای مجازی برقرار شوند. معنا دولت الکترونیک روزمره در درحال حاضر گسترش میباشد به صورتی که اینک اکثر سرویس ها بانکی از روش پورتال خزانه ها اجرا میگیرند. گستردگی در موضوعات متفاوت منجر ایجاد اشکال پورتال شد‌ه‌است:

با جواب به پرسش پورتال چیست؟ فهم و شعور خوا‌هیم کرد که یکی‌از گونه های پورتال ها، پورتال دانش گاه میباشد. امروزه دانشکده ها ضمن پورتال سازمانی به وبسایت کار کشته برای پرسنل و دانشجو ها خویش نیاز دارا هستند. وجود وبسایت تجربیات حضور دانشجو یان و کارمندان را در دانشکده شادی بخش خواهد کرد. فرآیند کار های اداری به صورت معمول در کالج وقتگیر و خسته کننده بوده و منجر اتلاف فرصت و انرژی گردد. البته در شکل اتصال دانش کده به پورتال قوی و در فضای الکترونیکی این خطاها رفع خواهند شد. همواره سفارش میشود اکثر کار های خویش را در دانش گاه تا روند پایانی روی این پورتال سازمانی ایفا دهید تا به رضایت جمعی دست یابید.

با جواب به پرسش پورتال چیست؟ فهم خوا‌هیم کرد که امروزه اکثر موسسه ها خدماتی مجموع سعی خویش را به شغل میگیرند تا سرویس ها خویش را به طور آنلاین ارائه دهند. غرض اکثر موسسه ها خدماتی، ارائه سرویس ها الکترونیکی به شایسته ترین نحو است. در واقعیت این سازمان ها اینک به رقابت در حوزه پیاده سازی شایسته ترین تارنما و پورتال سازمانی میپردازند. این موسسه های خدماتی مشتمل بر مورد ها تحت می باشند:

 دکان های آنلاین

 شرکت ها خاص

 دسته ها، ادارات و نهاد های خدماتی گوناگون

 مرکز ها فرهنگی

 نهاد های همگانی

 مناقصه

پورتال های کارگزاری

 بنگاه های اقتصادی

همگی این سازمان ها در ارتباط با نوع سرویس ها و چگونگی خویش به رقابت می‌پردازند.

خزانه ها نسبت به گذشته بیشتر به سمت الکترونیکی شدن گام برداشته اند. خزانه ها همواره در پی پورتال سازمانی قادر میباشند تا از این شیوه بتوانند جلوه سرویس ها الکترونیکی خویش را برای مشتریان عالی از سرویس ها فیزیکی ارائه دهند.نوع دیگر پورتال سازمانی بیمه میباشد. به صورت معمول موسسات بیمه دارنده پورتال های باطن سازمانی می باشند. این پورتال ها سرویس ها متعدد پایین را به مشتریان خویش ارائه می‌دهند: