برای این که شما با معنی تگ طراحی سایت در مشهد  کنونیکال عالی آشنا گردید اذن دهید که در‌این نصیب یک نمونه کاربردی برای شما بزنیم.

فرض نمایید که شما یک تارنما به عنوان مثال فروشگاهی دارید، و در‌این سایت یک سری صفحه های شبیه را دارید.
مسلما به‌خیر و خوبی میدانید که‌این صفحه های شبیه میتواند به seo وبسایت شما ضربه بزند.
و شاید او‌لین راهکاری که به ذهنیت شما رسد این باشد که بعضی از این صفحه ها شبیه را که التفات چندانی برای شما ندارند را no index فرمائید.
 
ولی فلسفه جدید ایندکس کردن یک ورقه در وبسایت این میباشد که یک ورقه خیر قیمت سئویی برای ما دارااست که بخواهیم از روش آن شیت ورودی انبوهی را به تارنما خویش اضافه کنیم، و خیر قیمت فروش و کسب درآمد برای ما دارااست.
 
صفحاتی مانند صفحه های مقررات و قانون ها، ورقه درباره ما، شیت پرداخت، سبد خرید، و غیره مدام جز کاندیداهای no index در اینترنت‌وبسایت‌های متعدد محسوب می‌شوند.
 
ولی یک‌سری صفحه های می باشند که اگرچه ورودی آنچنان بالایی برای ما ندارند ولی بهتر درین صفحه های ما قصد داریم تولیدها و خدماتی را به یوزرها خویش عرضه نماییم و این صفحه ها ممکن میباشد جنبه کسب درآمد برای ما داشته باشند.
 
فرض فرمائید ما در وب سایت خویش ورقه فروش متاع به اسم صفحه ها A، B، و کاغذ C را داریم.
 
این سه برگه دارنده تولیدات و سرویس ها شبیه و همینطور محتوای شبیه نیز هستند، البته از دید التفات شیت A برای ما حائز اهمیت بالاتری میباشد، به دلایلی مانند اینکه این کاغذ ورودی بیشتری را برای وب سایت ما جذب می نماید و می‌تواند فروش تولیدها سایت مارا فراتر پیروزشود.
 
در نقطه مقابل صفحه ها B و C نیز اگرچه از محبوبیت کمتری برای یوزرها بهره مند می باشند البته این صفحه ها هم اندک ورودی دارا‌هستند و میتوانند به بالا بردن فروش و درآمد زایی آنلاین شاپ ما امداد کنند.
 
با دقت به توضیحات ارائه گردیده حال ما چطور قادر خواهیم بود به خزنده های گوگل اعلام نماییم که کاغذ A برای ما حق تقدم و عنایت بیشتری را داراست.
 
در اینجاست که تگ Canonical میتواند به ما یاری کند، و ما با قرار دادن تگ کنونیکال در ورقه A به خزنده های گوگل اعلام می کنیم که‌این ورقه دارنده حق تقدم بالاتری برای ایندکس میباشد.
 
به عنوان مثال اکثری از وبسایت های فروشگاهی می باشند که‌این تگ را در صفحاتی که تولیدات پرفروش و پرطرفدار آنان قراردارد درج می نمایند.
 
درنگ کنم تا این جا با معنا و کاربرد تگ کنونیکال آشنا گردیده باشید، به‌دنبال به شما حافظه می‌دهیم که چه‌گونه این تگ را در صفحه ها گزینه عشق و علاقه خویش استعمال فرمائید.