سلنیوم در سیستم برهان های ویندوز، لینوکس طراحی سایت در مشهد  و macOS انجام میگردد. این برنامه متن گشوده میباشد. سلنیوم یک ابزار به اسم Selenium IDE را برای آزمایش سوای نیاز به یادگیری لهجه اسکریپت نویسی آماده کرده و همینطور دارنده زبانی به اسم Selenese برای تایپ کردن امتحان ها به گویش های Ruby، Python، PHP، Perl, Java, Groovy، C# و Scala میباشد.

Selenium یک ابزار آزمایش اتوماتیک بدون پول (متن گشوده) برای اپ های اینترنت در همگی مرورگرهای متعدد پلتفرم ها میباشد. سلنیوم تماما به HP Quick Test Pro مشابهت دارااست، با این تفاوت که سلنیوم فقط بر روی خودکارسازی نرم افزار های بر پایه ی اینترنت تمرکز داراست. آزمایش انجام یافته با استعمال از ابزار سلنیوم معمولا تحت عنوان آزمایش سلنیوم نامیده می‌گردد. از آنجایی که سلنیوم دسته ای از ابزارهای گوناگون میباشد، پس دارنده توسعه و گسترش دهندگان گوناگون میباشد.

پیش نویس اول نرم افزار WebDriver API W3C منتشر گردیده سلنیوم یک فریمورک آزمایش کاربردی اینترنت میباشد که به شما اذن می‌دهد تا در اکثری از لهجه های اپلیکیشن نویسی مثل جاوا، سی شارپ، Groovy، پرل، پی اچ پی، پایتون و روبی آزمایش های متبوع را بنویسید. سلنیوم در ویندوز، لینوکس و سیستم استدلال MAC به کارگیری می گردد.
سلنیوم زیر جواز آپاچی منتشر شد‌ه‌است.

با استعمال از ابزار selenium می‌توانید هر سایتی را که بخواهید به طور خود کار تحقیق فرمائید و داده ها لازم خویش را از آن حصول نمائید. همینطور در صورتی نرم افزار نویس یا این که طراح اینترنت می‌باشید می‌توانید فرآورده های خویش را به طور خودکار آزمایش نمایند.