پس از ظهور کامپیوتر و طلبه شدن آن، اختلال طراحی سایت در مشهد  کمبود خاطر تبدیل به یکی‌از گرفتاری‌های مهم یوزرها شد. با اینکه تکنولوژی‌‌های ذخیره‌ سازی در امسال‌ها نیز توسعه متعددی داشتند و وسعت امکانات ذخیره‌ سازی بالا رفتند، البته هنوز هم اختلال یاد برقرار میباشد. تصاویر با وسعت بالا تخت‌گاز خاطر را لبریز می‌نمایند.

همینطور به کارگیری از عکس‌های کیفیت بالا در دنیای وب منجر مصرف زیاد پهنای باند و در فیض کاهش سرعت لود تارنما‌ها می شود. زمان‌ها گذشته گوگل خاطرنشان کرد که سرعت بار گذاری وب سایت، یک پارامتر بسیار اساسی در seo و در سود سکو‌ بندی وبسایت‌‌ها است. از طرفی دیگر میدانیم که وسعت وب بیشتر یوزرها محصور میباشد. اکنون در صورتی‌که سایتی داشته باشیم و صفحه ها آن را با عکس‌های حجیم و هنگفت مالامال کنیم، مسلما این پارامتر ارزشمند را از دست میدهیم و خلال مصرف پهنای باند ما و یوزرها، سبب ساز کاهش سرعت وبسایت و در غایت بهینه سازی آن میشود.
چه ابزارهایی برای نادر کردن وسعت عکس وجود دارا‌هستند؟
امروزه الگوریتم‌‌های مختلفی برای کاهش وسعت تصاویر سوای افت چگونگی پیاده سازی گردیده‌ میباشد. اپلیکیشن‌ نویس‌‌ها میتوانند این الگوریتم‌ها را در صورت‌های مختلفی به شغل بگیرند. از جمله یکی‌از ابزارهای رایج کاهش وسعت تصاویر قابل انعطاف‌افزارهای فشرده ساز می باشند. یعنی میتوانید یکی قابل انعطاف‌افزارهای این حوزه را تعیین کرده و روی دستگاه خویش نصب نمایید.
یکی‌از دیگر از ابزارهای کاهش وسعت تصاویر، وب سایت‌ها می‌باشند. امروزه کاربردهای اینترنت‌ وبسایت‌‌ها بسیار متنوع گردیده‌ میباشد و حدودا هر حیطهای را پوشش می دهند. مزیت اساسی کاهش وسعت عکس آنلاین، راحتی فعالیت با این وبسایت‌ها میباشد. کافیست تصویر خویش را به وبسایت موردنظر بدهید و خودش ترتیب شغل را میدهد. در‌این نوشته‌علمی 8 تارنما حاذق و بهتر را برای کاهش وسعت عکس معرفی خوا‌هیم کرد.