در حالی که سرور منحصربه‌فرد بازی طراحی سایت در مشهد  و سرور بازی از شیوه بدور تلاش خوب را ارائه میدهند، سرورهای راه و روش بدور خصوصیت‌ها و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه میدهند. سرورهای متفاوت به وسیله یک آپدیت رسانی اپ سرور تامین میگردند. ارائه دهندگان سرور بازی وفادار میباشند که شایسته ترین تجارب را برای کلیه گیمرهای کانال خویش بوجود بیاورند. یک سرور از شیوه به دور نیز یک آیتم خوب برای گیمرهای خرد میباشد چون آن ها از منابع مشترک منتفع میگردند، خیر اینکه بدون چاره به جذب منابع متعددی برای خرید و بهبود سرور مخصوص خویش میباشند.سرورهای مخصوص قابلیت و امکان نصب سفارشی اپ‌ها را بر پایه ی نیازهای شما آماده می‌نمایند و دانلود نرم افزار‌های فرد سوم را برای بهبود تجارب بازی‌تان ممکن میسازند.

 
از آنجایی که قابلیت و امکان سئو سرورهای منحصر به فرد برای مدیر ترافیک بیشتر وجود دارااست، این نوع سرورها برای بازی‌هایی که به کار گیری از آن ها ارتقاء می یابد ایده آل میباشند.سرورهای رویکرد بدور با حمایت مدیریتی قابل ارائه می‌باشند ولی مشتری هیچ کنترلی بر سرور بازی ندارد. بعضی از خصوصیت‌های پر رنگ در مدیر سرورهای بازی از خط مش به دور در مقایسه با اجرای سرورهای منحصر لازم میباشد. سرورهای منحصر نیز با یک سرور راز و شغل دارا‌هستند، در حالی که میزبانی از راه و روش بدور اشکال گوناگون و متنوعی از سرورها را رئیس می‌نماید.تحت عنوان رئیس یک سرور منحصربه‌فرد، در دست گرفتن جامعی بر سرور خویش خواهید داشت که نیاز به علم قابل توجهی راجع‌به کوشش آن داراست.
 
دارا بودن علم در این باره شما‌را توانا می‌سازد تا آن را به صورت تاثیرگذارتر و عالی مدیر نمائید. سرورهای روش بدور قابلیت و امکان جابجایی داده‌ به بقیه دستگاه‌های ذخیره‌سازی در کانال را آماده می‌نمایند، در حالی که با سرورهای منحصربه‌فرد، تعمیر و محافظت می بایست اپلیکیشن‌ریزی خواهد شد که باعث به فساد شود.تفاوت اساسی دیگر این میباشد که سرورهای شیوه به دور به طور ماهانه شکل‌اکانت اخذ می‌نمایند، در حالی که سرورهای بازی منحصربه‌فرد صرفا هزینه‌های مازاد را برای برق و وقتی که نیاز به افزایش موردنیاز میباشد، متحمل می گردند.