یک کدام از مهم ترین عنصرها در ساخت وب سایت ، به ویژه سایت‌هایی که در ارتباط فروش و بیزنس سرگرم می باشند، برگه فرود ، لندینگ پیج یا این که شیت لندینگ اسم دارااست. در صورتی در طراحی سایت در مشهد دنیای دیجیتال فعال باشید احتمالا این اسم را شنیده‌اید و با صفحه ها گوناگونی از دست مواجه گردیده‌اید. صفحاتی که می توانند منجر توفیق کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ شوند یا این که آنها را نابود نمایند! درین نوشته‌علمی اینجانب به پژوهش این عنصر اساسی میپردازم و در غایت راهکارهایی برای ارتقا نرخ تبدیل از روش کاغذ فرود مطرح خواهم کرد.

کاغذ فرود یا این که لندینگ پیج چیست؟
گفت و گو‌های متعددی دراین باره می گردد و ایده ها مختلف میباشند ولی با گردآوری‌بندی همه گفته‌ها به دو فاکتور اصلی واکنش میکنیم:
این ورقه با غرض بازاریابی پیاده سازی می شود.
کمپین‌های تبلیغاتی، بنرها، رپورتاژها و …، مخاطبان را به‌این برگه منتقل می‌نمایند.
به بنرهای تبلیغاتی که در سایت‌های متعدد میبینید تصور کنید. تعدادشان بسیار بالا میباشد! روی هرکدام از آن ها که کلیک فرمائید به کاغذ‌ای هدایت می شوید که ورقه فرود یا این که لندینگ پیج اسم داراست. این شیت اصولا پیاده سازی گردیده است تا شما‌را به فراهم کردن کالا یا این که اخذ خدمتی ترغیب نماید. موقعیت دیگری هم میباشد که در آن ورقه، خویش به خویش چیزی ارائه نمی‌نماید و هدفش این میباشد که کاربر را تشویق نماید به بازدید صفحه های متعدد تارنما برود. اعتنا داشته باشید تمرکز صاحبان وبسایت صرفا روی تبلیغ وجود ندارد. آن‌‌ها با پیوند‌‌سازی و دیگر ترفندهای seo ، همت می‌‌نمایند اقتدار برگه لندینگ را بالا ببرند و آن را به درجه‌‌های اولیه حاصل موتورهای جست‌‌وجو برسانند.
 
بیشتر بخوانید :  تکنیک های بهینه سازی
گونه های لندینگ پیج
با کلیک روی بنرهای تبلیغاتی متفاوت، متوجه می‌شویم که صفحه های فرود با هم مختلف می باشند. برخی تبلیغ‌ها مارا به کاغذ مهم سایت میبرند و برخی دیگر به یک کاغذ خاص هدایت‌مان می‌نمایند. در برخی از موردها برای خرید فرآورده یا این که اخذ داده ها دیگر، می بایست روی پیوند‌هایی کلیک کنیم و وارد صفحه ها دیگری شویم و در برخی از آن ها با نوعی هیبت مواجه می‌شویم که اطلاعاتی را از ما میخواهد. هر کدام از این صفحه ها نوعی از لندینگ میباشند که در‌پی آن‌ها‌را معرفی میکنیم.
 
 
 
ورقه لندینگ Click Through
این نوع ورقه فرود، با دکمه‌های Call to Action، بازدید کننده را به صفحه های دیگر هدایت می‌نماید. در واقعیت صاحبان وبسایت یک فانل بازاریابی در حیث گرفته‌اند و همت می‌نمایند کاربر را وارد روند گزینه نظرشان بکنند. این برگه که عمدتا جنس یا این که خدمتی را ارائه می‌نماید، می بایست قانع‌کننده باشد و سرعت تصمیم‌گیری بازدیدکننده را بالا برنده شود.
 
فکر کنید در یک سایت دیکشنری پیرو معنای کلمه‌ای میگردید. در فضا بنرهای تبلیغاتی را می بینید که یکی‌از آنان اعتنا‌تان را به خویش جلب می‌نماید. تبلیغ یک نوع رژ لب که با کلیک روی آن وارد وبسایت یکی‌از برندهای پر اسم و رسم میشوید. در‌این کاغذ توضیحاتی در باب متاع مشاهده میکنید و به مغازه تارنما هدایت می شوید. در‌حالتی که با دقت به‌این شیت و توضیحات آن، تصمیم بگیرید که‌این کالا را خریداری نمائید، لندینگ پیج به یک توفیق دست یافته میباشد.
 
در مواقعی هم ممکن میباشد مقصود تنها خریداری نمودن یک جنس نباشد. در به عبارتی نمونه گذشته، ممکن میباشد ورقه مشتمل بر نوشته ی علمی‌ای در زمینه ی اشکال رژ لب باشد و توضیحاتی راجع‌به طریق به کار گیری از آنها و خصوصیت‌ها و مختصات هر مورد. دراین‌صورت، غرض طراحان شیت این میباشد که شما‌را با وبلاگ خویش آشنا نمایند و در همین حین، تولیدات‌شان را نیز در معرض دیدتان بگذارند. در صورتی مطالب این ورقه برای‌تان دیدنی باشد، احتمالا خصوصی به مقاله ها دیگر وب لاگ هم می‌زنید و شاید به استفاده کننده دایم‌شان تبدیل گردید. در عین اکنون، تولیدها آرایشی متفاوت را نیز مشاهده کرده‌اید و احتمالا برای خرید بعضا از آنان ترغیب گردیده‌اید. این تارنما میخواهد آغاز تحت عنوان یک مرجع دارای اعتبار در موضوع مقاله ها آرایشی و بهداشتی تبدیل گردد، رده مارک خویش را در ذهن استفاده کننده تصویب نماید و از این نحوه محصولاتش را به فروش برساند.
 
بیشتر بخوانید :  تجارب کاربری یا این که UX چیست ؟
کاغذ لندینگ Lead Generation
این سبک کمتر به عمل می‌رود. در‌این نوع از شیت فرود، یک هیبت مشاهده میگردد که از مخاطبان می خواهد اطلاعاتی را از قبیل اسم، نشانی پست الکترونیک، شماره تماس یا این که … وارد نمایند. بعد از کامل شدن داده ها اشخاص روی یک دکمه کلیک می‌نمایند و به شیت‌ای هدایت می گردند یا این که پیام تشکری را مشاهده می‌نمایند.
 
کمپانی‌ها و وبسایت‌ها معمولا این داده ها را توده‌آوری می‌نمایند تا بتوانند در بعدی تحت عنوان پتانسیل‌های فروش از آنان به کار گیری نمایند. داده ها دریافتی با دقت به غرض کمپین متبوع گوناگون میباشد. نکته حائض اهمیت در این مکان بضاعت اقناع استفاده کننده میباشد. بایستی بتوانید با‌گاز مخاطبان را قانع نمائید که ارائه این داده ها به عایدی‌شان میباشد. در غیر این شکل تخت گاز از کاغذ بیرون می شوند!