بعضا از بسط دهندگان ترجیح میدهد برای طراحی وب سایت با جاوا اسکریپت، از Vanilla JS استعمال نمایند. اما این اصطلاح به یک فریمورک یا این که کتابخانه اشاره ندارد؛ بلکه به کدهای خالص جاوا اسکریپت گفته میگردد که فارغ از هیچگونه فریمورک یا این که کتابخانه درج شده باشند! طراحی سایت در مشهد ولی برخی دیگر از پیشرفت دهندگان که منابع، وضعیت یا این که نیازهای متفاوتی نسبت به تیم نخستین دارا هستند، ترجیح میدهند از فریمورک‌های متعدد جاوا اسکریپت برای طراحی وب سایت به کار گیری نمایند. این گسترش دهندگان بسته به نیاز خویش، فریمورک مطلوب را تعیین کرده و خاطر می گیرند تا بتوانند پروژه موردنظر خویش را طراحی نمایند. درین میان، ممکن میباشد این پیشرفت دهندگان قصد به گسترش نصیب Back-end پروژه با جاوا اسکریپت بگیرند. برای این شغل نیز فریمورک‌های خاصی گسترش و منتشر گردیده‌اند.

 
در‌پی، به معرفی برخی از مشهورترین فریمورک‌های فرانت اند و بک اند برای طراحی وب با JS می پردازیم.
 
شایسته ترین فریمورک‌‌های ساخت وب سایت با جاوا اسکریپت
پیش از معرفی این فریمورک‌ها، خوب میباشد نکته‌ای را بدانید. در مجموع، فریمورک‌های جاوا اسکریپت در پیاده سازی فرانت اند کاربرد دارا‌هستند؛ ولی برخی از آنان دارنده یک فریمورک منحصر به فرد برای خویش می باشند که قابلیت و امکان بسط سمت سرور را برای آن‌ها مهیا می‌نماید. این زمینه به اشتباهات سازش با سئو در رندرگیری CSR در تارنما‌های درست شده با این فریمورک‌ها مربوط میگردد؛ ولی برای پیشرفت سمت سرور در وب سایت‌هایی که فارغ از به کارگیری از این فریمورک‌ها بسط پیدا کرده‌اند نیز راهکارهایی وجود داراست.
 
ری‌اکت React
فریمورک React یکی‌از شایسته ترین فریمورک‌های هم اکنون حاضر برای توسعه و گسترش اینترنت و نرم‌افزار‌های SPA با جاوا اسکریپت میباشد. این فریمورک به وسیله کمپانی فیسبوک پیاده سازی و تشکیل شده و به طور بدون‌پول منتشر گردیده‌است. با استعمال از این فریمورک می توانید وب سایت‌ها و اینترنت‌نرم افزار‌های مقیاس پذیر با تجهیزات و عدم وضوح‌های بالا را بسط دهید. این فریمورک دارنده یک فریمورک دیگر به اسم Next.js میباشد که برای گسترش سمت سرور و برطرف کردن اشتباهات React.js در سئو کاربرد دارااست.
 
انگولار Angular.js
دومی فریمورک پیشنهادی ما برای ساخت سایت با جاوا اسکریپت، فریمورک Angular.js میباشد که به وسیله کمپانی گوگل منتشر شد‌ه‌است. این فریمورک بسیار حاذق بیشتر برای گسترش نرم‌افزار‌های گرانقدر و سازمانی، وب سایت‌های گرانقدر و پروژه‌های بسیار غامض کاربرد دارااست و برای بسط وب سایت‌های خرد، چندان مطلوب وجود ندارد! انگولار نیز صحیح مانند ری‌اکت، دارنده مشکلاتی میباشد که با به کار گیری از فریمورک Angular Universal پوشش داده گردیده است.
 
ویو جی‌اس Vue.js
فریمورک Vue.js تحت عنوان یک جایگزین معدود‌وسعت و مدل‌خیس برای Angular.js شناخته می شود که نسبتاً مجموع تجهیزات و خصوصیت‌های مثبت انگولار را باطن خویش مکان داده میباشد. به کار گیری از ویو جی‌اس برای توسعه و گسترش وبسایت‌های خرد تا گران قدر و حتی پروژه‌های سازمانی قابلیت‌پذیر میباشد؛ ولی از آنجایی که‌این فریمورک به طور متن‌گشوده ارائه گردیده و هیچ سازمان یا این که کمپانی مطرح در مسئله تکنولوژی از آن جانبداری نمی‌نماید، محبوبیت کمتری نسبت به دو فریمورک قبل دارااست. Vue.js نیز دارنده اشتباهات شبیه در موضوع سئو میباشد که با به کار گیری از فریمورک Nuxt.js قابل رفع میباشد.
 
نود جی‌اس Node.js
آحاد فریمورک‌های بالا برای ساخت سایت با جاوا اسکریپت در قسمت‌های فرانت اند و بک اند مورداستفاده قرار می گیرند؛ ولی در مواقعی، ممکن میباشد از هیچکدام از این فریمورک‌ها استعمال نکنید البته نیاز به گسترش بک اند وب سایت با جاوا اسکریپت داشته باشید. در‌این مجال، Node.js ظواهر می شود.
 
از دید فنی، نود جی‌اس دارنده تجهیزات بیشتری نسبت به یک فریمورک میباشد و به نوعی، یک اطراف اجرایی real-Time به حساب می‌آید که قابلیت و امکان پردازش و اجرای کدهای JS در سرور را آماده می‌نماید. با به کار گیری از Node.js می توانید وب سایت خویش را فقط با استعمال از لهجه نرم‌افزار نویسی جاوا اسکریپت توسعه و گسترش دهید و نیازی به یادگیری یک لهجه سمت سرور نظیر PHP نداشته باشید! این یعنی تبدیل شدن به یک بسط دهنده فول استک سوای نیاز به یادگیری یک گویش دیگر!