در‌حالتی که صاحب و مالک استخراج و کاری باشید و یا این که در طراحی سایت در مشهد حوزه دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی کار داشته باشید به طبع با ارور های متفاوت وبسایت واکنش داشته اید. می خواهیم ارور 404 را نظارت و شیوه های برطرف کردن آن را ذکر کنیم.

 
شیت 404 چه کاری اعمال می‌دهد؟
هنگامیکه درخواستی به سرور ارسال می گردد، سرور پاسخی به آن درخواست می فرستد ، جواب 404 در صورتیکه که مخاطب نشانی خاصی را در نوار نشانی مرورگر خویش تایپ نماید، البته ورقه ای هم اندازه آن وجود نداشته باشد ساخت می‌گردد. خطای 404 مشخص و معلوم کننده این میباشد که کاغذ متبوع بر روی وبسایت نیست و روباتهای موتورهای کاوش متوجه میشوند که‌این کاغذ دیگر نیست و آن را از لیست خویش بیرون می نمایند. کدهای ارسالی سرور به درخواست های اصطلاحا HTTP response codes گفته می شود این کد ها از عدد 100 استارت و به 599 ختم میشود و هر مورد یک مفهوم و معنی دارا‌هستند . قابلیت و امکان توضیح آحاد این کدها درین نوشته‌ی علمی ممکن وجود ندارد و ما فقط به ارور 404 خوا‌هیم پرداخت.
 
چرا بایستی برگه 404 داشته باشیم؟
در صورتیکه ورقه ای در وب سایت ما برای نشانه دادن به مخاطب در شکل نبود کاغذ ای که استفاده کننده در‌پی آن بوده میباشد وجود نداشته باشد، صرفا یک پیام اشتباه به مخاطب نشان داده میشود. وجود برگه 404 موجب میگردد که یوزرها چنانچه که نتوانند کاغذ مد لحاظ خویش را بیابند، بتوانند به شیت اولیه وب سایت و یا این که برگه جستجوی وب سایت منتقل گردد. یوزرها انتظار دارا هستند در‌صورتی‌که که نشانی شیت ای را خطا تایپ نمایند با کاغذ ای مواجه شوند که آنها‌را به صفحه های دیگر وبسایت منتقل نماید. از طرف دیگر روبات ها متوجه حذف شدن کاغذ میشوند و آن را از لیست خویش بیرون می نمایند، حذف شدن شدن صفحه ها، پیوند های شکسته و لینکهای فرنگی که رقبا عمدا به وبسایت ما می‌دهند بیشترین عامل بوجود وارد شدن خطای 404 در ورقه می‌باشند.
 
بیشتر بخوانید: کد شرایط HTTP یا این که http status code چیست؟
 
کاغذ 404 بایستی چه خصوصیت هایی داشته باشد؟
وبسایت های متفاوت برای کاغذ 404 خویش استراتژی های مختلفی را در لحاظ می گیرند. برخی تارنما ها کارایی میکنند در شکل رخدادن ارور 404 شیت ای را به استفاده کننده آرم دهند که اورا بخنداند، از جمله سایتی با تصویری این پاراگراف را به یوزرها علامت می‌دهد: یا این که ما این کاغذ را حاد کرده ایم و یا این که شما بلد نیستید تایپ نمائید . ما درین نصیب از نوشته‌علمی بجای رسیدگی استراتژی های چنین نگاهی به استراتژی های کاربردی می اندازیم.
 
وقتی که استفاده کننده نشانی ورقه ای را غلط وارد می نماید دو استراتژی کاربردی مهم وجود دارااست :
 
اکران ورقه 404 با قابلیت رجوع به شیت نخستین وب سایت و اکران منوی وبسایت برای جابجایی استفاده کننده به صفحه های دلخواه و فریم کاوش ، برای جستجوی مخاطب برای برگه دلخواه خویش.
ریدایرکت کردن استفاده کننده به ورقه اساسی وبسایت . در‌این نحوه در شکل بروز کد 404 استفاده کننده به ورقه مهم تارنما بازخواهد گشت.
هر دوی این سیاست ها به وسیله وبسایت های بزرگی اتخاذ گردیده اند و در مزایا و معایب هریک مطالب ضد و نقیضی وجود دارااست. بدین ترتیب تصمیم برای اتخاذ یکی‌از این دو استراتژی را به خودتان واگذار می کنم. اما این نکته را به خیال داشته باشید که تجربیات کاربری اکثر وقت ها یوزرها دیدن یک برگه 404 جداازهم میباشد ، براین اساس دلیلی برای دلسرد کردن کاربرانمان نداریم.
 
کاغذ 404 چیست
 
امنیت تارنما و کاغذ 404
شاید اکثری از یوزرها و حتی طراحان اینترنت به کاغذ 404 مانند بقیه صفحه ها تارنما نگاه نمایند. البته این کاغذ می تواند نقش امنیتی مهمی در تارنما بازی نماید. در واقع متخصصان امنیت وبسایت تعداد درخواست های سبب ساز گردیده به احضار برگه 404 بوسیله یک IP را برای نظارت احتمال هک شدن وب سایت رسیدگی می نمایند. در صورتی بخواهیم این زمینه را به زبانی معمولی توضیح دهیم می توانیم بگوییم: در‌حالتی که یک IP خاص در دوران مجال یه خرده تعداد متعددی درخواست به سرور شما بفرستد که سبب ساز به بروز کد 404 شوند، احتمال اینکه این IP به وسیله فرد یا این که بد افزار قصد هک کردن وبسایت شما‌را داشته باشد بسیار زیاد میباشد. شما تحت عنوان صاحب یک دامنه می بایست این قبیل IP ها را بلاک نمائید، تا نتوانند به تارنما شما دسترسی داشته باشند. افزونه های مهیا اکثری برای این مراد در اینترنت مو جود میباشد. که معرفی و توضیح آن‌ها در محدوده این نوشته ی علمی وجود ندارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایتی که از آن سیستم رئیس محتوای خویش را تنظیم نموده اید برای ابزار های امنیتی کاوش کرده و ابزار های مایحتاج را به تارنما خویش اضافه فرمایید.