۱. خوانایی: نکات اصلی در طراحی سایت به ما میگویند که خوانایی طراحی سایت در مشهد فونت‌ها را بیشتراز هر چیز دیگری مدنظر قرار دهید. از فونت‌هایی به کارگیری فرمایید که برای قرائت سهل، به‌ویژه برای متن‌های بلند، مطلوب باشند و مسافت‌ی حروف، طول خط و اندازه فونت را به سیرتکامل‌ای گزینش فرمایید که تلاوت متن آسوده‌خیس گردد.

 
۲. گزینش نوع فونت: از فونت‌هایی استعمال فرمایید که با مدل و نام و نشان کلی اینترنت‌وب سایت‌تان هماهنگ باشند. روی این زمینه تمرکز نمائید که شخصیتی که می خواهید از مارک خودتان ارائه دهید، چیست. مثلا، اینترنت‌سایتی با پیاده سازی امروزی و بی آلایش ممکن میباشد از یک فونت کلی و بی آلایش استعمال نماید، در حالی که یک اینترنت‌وب سایت قانونی یا این که سنتی ممکن میباشد از فونتی غامض‌خیس سود چیره شود.
 
۳. سلسله‌مراتب: با استعمال‌از فونت‌ها، سلسله‌مراتب بصری را برقرار نمائید تا قابلیت و امکان هدایت خوا‌نندگان را داشته باشید. به شما سفارش می دهیم که از اندازه‌ها، وزن‌ها (پر رنگ، بی آلایش، مدل) و استایل‌ها (کج، زیرخط‌دار) برای تمایز در بین عنوان ها به کار گیری فرمایید. این فعالیت در غایت سبب شود تا یوزرها بتوانند با سرعت بیشتری داده ها اساسی را شناسایی نمایند.
 
۴. سازش: فونت‌های گزینش گردیده به وسیله شما می بایست به‌شکل درست اکران داده شوند و در همگی دستگاه‌ها و اندازه‌های نمایشگر به‌خیر و خوبی قابل قرائت باشند. اینترنت‌تارنما خویش را روی دستگاه‌ها و مرورگرهای متفاوت آزمایش فرمایید تا مطمئن گردید فونت‌ها به نیکی خوانده گردیده و ظواهر آیتم انتظار را محافظت می‌نمایند.
 
۵. فضای سپید: از فضای سپید به‌شکل موثری به کارگیری فرمائید تا خوانایی را بهبود اعطا کرد و خلأ قابل قبولی را در نزدیکی متن خویش ساخت‌و‌ساز نمایید. از ساخت کناره و مسافت‌های مطلوب در میان متون به کار گیری نمائید تا متن‌تان خوانایی عالی و ظاهری خوشگل‌خیس داشته باشد.
 
۶. دسترسی: یکی نکات طراحی وب سایت که التفات متعددی هم داراست، به ما می گوید که شما بایستی از فونت‌هایی استعمال نمائید که مدام در دسترس می‌باشند و مشکلی در بار گذاری آنها نیست. در صورتیکه فونت متبوع در دسترس نباشد، همگی متن‌های اینترنت‌وب سایت‌تان با فونت پیش‌فرض مرورگر اکران داده شود و از زیبایی ظاهری آن کاسته می شود.
 
۷. فونت‌های امن برای اینترنت: به مراد اکران یکسان در مرورگرها و سیستم‌های گوناگون، از فونت‌های امن برای اینترنت استعمال فرمایید. این فونت‌ها فونت‌هایی می‌باشند که به صورت کلان در کلیه مرورگرها و پلتفرم‌ها جانبداری میشوند و نیازی به دانلود فولدر‌های مازاد ندارند.
 
۸. آزمایش و بهبود: در غایت، فونت‌های متفاوت را با مخاطبان غرض خویش آزمایش کرده و برخورد آن ها را گردآوری‌آوری نمایید. شما می بایست به‌صورتی منظم، اثر گزینش فونت‌ها را محاسبه فرمائید و در شکل نیاز، تغییرات مورد نیاز را برای بهبود تجارب کاربری اجرا دهید.