طرح اینترنت به پوسته نمایشی و پیاده سازی گرافیکی صفحه های طراحی سایت در مشهد جان دار در سایت میگویند که معرف محتوا و مطالب آن اینترنت سـایت است. طرح اینترنت جلوه بصـری غرض سایت میباشد و او‌لین نصیب از یک ورقه اینترنت میباشد که ذهن استفاده کننده را با خویش مشغول می نماید.

طراح اینترنت با حدس مقصود وب سایت و مخاطبان آن و با استفـاده از المان های متناسب با رویه سـایت و به امداد ذهن ایده پرداز و سلیقه هنری خویش در بکار بردن بعد ها و رنگها، برنامه ای خوی می نماید که علاوه بر ایجـاد یکپارچگی در همگی صفحه ها سایت، نمای تکرار شونده و خسته کننده را به استفاده کننده القا نکند. در وبسایت می بایست از الگوی ثابتی در صفحه های استفاده نمود که استفاده کننده به هنگام دیدن صفحه ها متوجه این میباشد که تمامی صفحه های در یک وبسایت مشخص و معلوم می باشند.
Flash
Flash یک اپلیکیشن ساخت و ساز برنامه کودکان و یا این که اپ کاربردی گرافیکی قدرتمند میباشد که برای سـاخت و ایفا کردن محتوای پویـا، مطالب چندرسانه ای مانند صدا و تصویر و نرم افزار های کاربردی خودمانی بر روی اینترنت و از روش مرورگر (Browser) آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد.
نشانه گر مانند اکثر وقت ها پوسته ها و توافقنامه های اینترنتی نبوده و یک مال تـائید گردیده از طرف سازمان استانداردهـا نمیباشد. اشاره گر بسیار محدودکننده خیس از پوسته HTML بوده کـه به هر هم اکنون دیدن آن احتیاج به یک Plugin منحصر دارااست و با بیشتر تجهیزات کاربردی مرورگرهای اینترنت مانند دکمه Back سازش ندارد مگر این که لینکی به یک کاغذ HTML نو از پوشه نشانه گر لینک داده گردیده بـاشد که در این حالت کارتن شیت قبـل می بایست از آغاز استارت گردد، تا جائيکه محدودیتهای جان دار ممکن میباشد با اعتنا به هدف ها ساخت سایت سـایت، بی ربط بنظر برسند.
 
براساس آمـار 98 درصد از یوزرها اینترنت در ایالات متحده اپ اجرای اشاره گر را بـرروی رایانه های خویش نصب کرده اند و حدود 45 تا 56 درصد از آن ها واپسین ورژن این نرم افزار را دارا هستند که ولی نوساناتی نيز در‌این داده های عددی وجود داراست. اکثری از طراحـان گرافیک از پیکان به دلیل در اختیار گرفتن جامعی کـه برروی هر قسمت از طرح به آن ها میدهد و تکان و روحی که به هر المان اضافه می‌گردد به کارگیری میکنند.
برخی از طراحـان نرم افزار های کاربردی به‌این ادله از اشاره گر به کار گیری می نمایند که به آنان اذن سـاخت اپ هائی را می‌دهد که نیازی به مجدد خوانی و یـا رفتن به ورقه نو به ازای هر فعل و انفعـالی را ندارد. نشانه گر توانائی استعمال از فونت هایی که برروی اکثر زمان ها رایانه ها نصب نشده اند را داراست.
سایتهای بخش اعظمی وجود داراست که کاملا در پوسته نشانه گر می‌باشند. سایتهای دیگری نیز از پیکان به مکان فایلهای تصویری jpeg و یا این که gif استفـاده می نمایند، اما با قابلیت و امکان وسعت کمتر فایلهای برداری و سرعت بیشتر اخذ فایلها.
همچنین از نشانه گر می قدرت برای خودداری از نشر و یا این که جستجوی غیر مجاز بهره مند شد.
معارضان اشاره گر داعیه می نمایند که اینترنت سایتهای اشاره گر برنامه ای بی نقص نداشته و اکثر زمان ها دارنده رابط مخاطب مغشوش و غیر استاندارد میباشند. درحال حاضر موتورهای کاوش قدرتمند به فهرست بندی فایلهـای پیکان نیستند که منجر می‌گردد مطالب وبسایت به آسانی پیدا نشده و آیتم کاوش قرار نگیرند، ادله آن این میباشد کـه اکثری از موتورهای کاوش گر، اینترنت سایتها را با توکل بر متن، فهرست بندی می نمایند.
 اما این قابلیت و امکان وجود داراست که برای مرورگرهائی که توانائی اکران فایلهای اشاره گر را ندارند، مطالب جایگزین مشخص و معلوم خواهد شد که‌این مطالب به فهم عالی موتورهای کاوشگر از تارنما می انجامد و منجر بوجود آوردن روئت کرد بهتری از وب سایت می‌گردد.
گویش اسکريپت نويسی اشاره گر، Action Script نامیده می‌شود و بـه لهجه JaveScript همانندی دارااست که البتـه خصوصیت های مفیدی را با یکدیگر ترکیب کرده است. برای مثال راجع‌به اندازه مداد، جواب به رویدادهای زمـان ایفا، امکاناتی برای اشخاص نابینا و بخش اعظمی ويژگیهای دیگر.
ActionScript یک گویش شی گرا بوده که قابلیت و امکان استعمال از CSS ،XML و طرح ریزی های کاربردی اینترنت بر پـایه کلاس های ایجاد کرد یافته را در پیکان به ما میدهد.