اکران یا این که مخفی کردن ارکان ناوبری خاص مبنی بر املاک جانور در برگه اکران. از پرس و جوهای رسانه ای در CSS برای تعریف و تمجید نقاط ناکامی که در آن ارکان ناوبری طراحی سایت در مشهد خاص اکران داده یا این که مخفی میشوند، به کارگیری نمایید. به عنوان مثال، در شیت‌های والا‌خیس، یک منوی افقی بی نقص با یکسری آیتم پیمایش ممکن میباشد قابل مشاهده باشد، در حالی که در ورقه‌های خرد‌خیس، می‌قدرت آن را در یک منوی کشویی یا این که همبرگر برای صرفه‌جویی در گوشه و کنار فشرده کرد.

با اجرای این استراتژی‌های پیاده سازی عکس العمل‌گرا، می توانید اعتقاد نتایج نمایید که پیمایش شما به صورت مؤثر با اندازه‌های متعدد ورقه اکران سازگار میباشد و تجارب‌ای یکدست و کاربرپسند را در سراسر دستگاه‌ها به یوزرها ارائه میدهد.
بهبود ناوبری با عنصرها بصری
تقویت ناوبری با ارکان بصری قادر است امکان به کار گیری و تعامل استفاده کننده را بهبود بخشد. در اینجا چندین تکنیک برای پیش بینی وجود داراست:
نمادها در مسیریابی:
از نمادها یا این که نمادهای بصری برای اکران موادتشکیل دهنده ناوبری استعمال نمایید. آیکون‌ها میتوانند به جابجایی سریع مضمون‌ و کاهش اعتماد به برچسب‌های متنی امداد نمایند.
یقین نتیجه ها نمایید که نمادها به راحتی قابل تشخیص و شعور جهانی می‌باشند. برای باور از وضوح، از نمادهای شناخته گردیده به کار گیری فرمائید یا این که تست مخاطب ایفا دهید.
با ارائه متن جایگزین (برچسب‌های جایگزین) برای نمادها و اعتقاد و باور از اینکه شیت‌خوان‌ها می توانند معنای آنان را به یوزرها نادر بینا منتقل نمایند، دسترسی را در لحاظ بگیرید.
افکت ها و برنامه کودک هاور:
هنگام تعامل یوزرها با موادتشکیل دهنده ناوبری، جلوه‌های شناور دقیق را برای ارائه برخورد بصری ایفا فرمائید. مثلا، تغییر‌و تحول رنگ پس‌مورد، افزودن یک زیرخط یا این که جاری ساختن سایه‌ای جزئی روی شناور.
برای ارتقا تعامل و تعامل، از کارتن به اندازه کافی به کارگیری نمایید. هنگام توسعه و گسترش منوهای کشویی یا این که لغزش در پانل های پیمایش، به کار گیری از جابجایی یا این که جلوه های متحرک را در لحاظ بگیرید.
استعمال از تصاویر و مولتی مدیا برای پیمایش:
از تصاویر مرتبط یا این که عنصرها مولتی مدیا تحت عنوان امداد ناوبری استعمال فرمایید، به خصوص در مواقعی که نماد های بصری موءثر می‌باشند. از جمله، استعمال از تصاویر حایل انگشتی برای اکران مناطق یا این که گروه های متعدد.
یقین نتیجه ها فرمائید که جلوه‌های بصری پیاده سازی کلی را کامل شدن می‌نمایند و بر ناوبری غلبه نمی کنند یا این که از غرض اساسی آن، یعنی ارشادوراهنمایی یوزرها به محتوای آیتم نظرشان، گمراه نمی شوند.
به خاطر داشته باشید هنگام به کارگیری از موادسازنده بصری در مسیریابی، تعادل دربین زیبایی شناسی، قابلیت و امکان به کار گیری و سعی را در حیث بگیرید. اساسی میباشد که تست و تکرار نمائید تا مطمئن گردید که تصاویر سوای ساخت سردرگمی یا این که کاهش هدف ها ناوبری نخستین، تجربیات استفاده کننده را بهبود می بخشند.
استراتژی هایی برای دکوراسیون های مخاطب پسند
در اینجا یکسری استراتژی برای ساخت‌و‌ساز طرح‌بندی کاربرپسند اورده شده میباشد:
طرح بندی F-Pattern و Z-Pattern:
از مطالعات ردیابی چشمی به کارگیری نمایید که الگوهای قرائت یوزرها را آرم میدهد. الگوی F و Z الگوهای رایج تکان دیده در صفحه ها اینترنت می‌باشند.
عنصرها اصلی را در امتداد این الگوها قرار دهید تا حداکثر روءیت کرد را ضمانت نمایید. محتوای اساسی مانند سرفصل‌ها، داده ها کلیدی یا این که دکمه‌های فراخوان می بایست در جایی قرار گیرد که یوزرها طبیعتا آغاز نگاه می‌نمایند یا این که نگاهشان طبیعتا تکان می‌نماید.
فضای سپید و تعادل در پیاده سازی:
از فضای سپید (فضای منفی) برای ساخت‌و‌ساز یک دکوراسیون متعادل و به هم ریخته استعمال فرمایید. اذن دهید ارکان با تولید فضای کافی دربین آن‌ها تنفس نمایند.
فضای سپید خوانایی را ارتقاء میدهد، نویز بصری را کاهش می‌دهد و اعتنا یوزرها را به ارکان کلیدی هدایت می نماید. این سلسله مراتب بصری را بهبود می‌بخشد و سبب می‌گردد که چینش سازمان یافته خیس و دیدنی خیس به لحاظ رسد.