با آنکه استخراج و امور در شبکه‌های‌مردمی متعدد مانند اینستاگرام اکانت کاربری دارا‌هستند، و در‌این کانال ها فعال اند البته طبق بررسی‌ها اکثری از اشخاص به تولیدها و سرویس ها ارائه گردیده آنها اعتقادوباور طراحی سایت در مشهد کافی ندارند.  طبق گزارشات امروزه ۸۴ درصد از مصرف کنندگان معتقدند اینترنت سایتی که دارنده پیاده سازی رضایت بخشی از حیث زیبایی شناختی باشد و همینطور تلاش صدق داشته باشد قادر است هر استخراج و کاری را حرفه‌ای خیس و دارای اعتبار جلوه دهد. نیازی به اشاره وجود ندارد که اکثر اشخاص برای یافت کردن یک تارنما خاص یا این که سرویس ها و تولیدات موردنیازشان از موتورهای جست و جو به کارگیری می نمایند. اشخاص به جز گوگل از یاهو!، بینگ ، بایدو و بخش اعظمی موتورهای جستجوی دیگر هم استعمال می نمایند. براین اساس می‌توانید انتظار داشته باشید وجود تارنما سبب خواهد شد تعداد اشخاص بیشتری به سراغ تجارت شما بیایند. جای این که ساخت‌و‌ساز وبسایت را خودتان جاری ساختن دهید، از متخصصان به کار گیری فرمائید تا در فعال سازی سایت حصول و کارتان به شما یاری نمایند. ولی بایستی بدانید که از دربین بسط دهنده سایت  (Website Developer) و طراح وبسایت  (Website Designer) کدام یک را استخدام فرمایید. کمپانی آوینا پرداز جزئیات این قضیه را گستردن میدهد تا متوجه تفاوت آن‌ها بشوید.

 
گسترش دهنده وبسایت (Website Developer) که می باشد؟
گسترش دهنده وبسایت کارشناس اپلیکیشن نویسی میباشد که برای طراحی وب از صفر از گویش های کدنویسی ای مثل #HTML ، PHP، JavaScript، CSS ، Python، SQL، jQuery، C و اکثری دیگر به کارگیری می نمایند. گسترش دهنده وبسایت نظرات و مفاهیم ایجادشده به وسیله طراح تارنما را به حقیقت تبدیل می نماید.
 
وظیفه توسعه و گسترش دهنده تارنما آن میباشد که کارکرد بدون نقص و صحیح ساختار هسته سایت را محافظت نماید و ضمانت دهد که تارنما به واسطه خیل‌عظیم بازدیدکنندگان و جست و جو در صفحه های وبسایت انقطاع نشود (یا این که اصطلاحا کِرَش نکند).
 
این مورد هنگام مطرح شدن موضوع مراقبت و امان از سایت پررنگ میشود که بعد از اتمام پروسه طراحی وب سایت و راه‌اندازی آن، پیش میاید.
 
اشکال پیشرفت دهندگان سایت :
هر پیشرفت دهنده سایت وظیفه متفاوتی دارااست البته روی هم رفته بسط دهندگان سایت به سه تیم تقسیم می‌شوند: نرم افزار نویس فرانت اند Front-End - اپ نویس Back-End – اپلیکیشن نویس Full-Stack
 
به دنبال اشکال متفاوت گسترش دهندگان وبسایت و نقش آن‌ها در تولید تارنما ها معرفی میشود.
 
 
فرانت اند
 
وظیفه پیشرفت دهنده تارنما فرانت اند نرم‌افزار نویسی عنصرها بصری تارنما میباشد؛ این عنصرها خصوصیت هایی می باشند که یوزرها در هنگام بازدید از صفحات اینترنت مشاهده خواهند کرد. از‌آنجا‌که به احتمال زیاد نقش این کارشناسان با وظیفه طراحان اینترنت همپوشانی داراست معمولاً به طور همزمان با آن ها همیاری می نمایند.
 
 
بک اند
 
همانطور که از اسم بسط دهنده بک اند سایت برمی آید، این اشخاص نرم‌افزار نویسانی می باشند که در پشت صحنه ساخت‌و‌ساز سایت شغل می نمایند و وظیفه مهم آنان ضمانت کارکرد صحیح تک تک وبسایت میباشد.
 
توسعه و گسترش دهنده بک اند رسیدگی می نماید که آیا از جمله کدنویسی هایی که برای سایت انجام یافته آن را به سرور اینترنت متصل می نماید یا این که خیر و آیا قسمت های متفاوت سایت به صحت عمل می نماید؟ اجرا درست ورود دیتا به وبسایت و یا این که طور نمونه رسیدگی جاری ساختن بی نقص خرید اینترنتی فرآورده از روش وب سایت و اتصال به درگاه بانکی بخشی از وظایف یک اپ نویس بک اند به حساب آورده می شود.
 
 
فول استک
 
این نوع بسط دهنده سایت شخصی کلیه کاره میباشد یعنی می‌تواند وظایف گسترش دهندگان فرانت اند و بک اند را جاری ساختن دهد.برنامه نویس ها Full – Stack این توان را دارا‌هستند که هم نرم افزار نویسی های مرتبط با خصوصیت های ظاهری سایت را اعمال دهند و هم کد نویسی های پشت صحنه و قسمت های مرتبط با همت وبسایت را در دست گرفتن نمایند.
 
تیم مهارت های یک پیشرفت دهنده وبسایت کدم اند؟
 
• داشتن تجارب در تست و رفع انواع (دیباگ کردن) وبسایت
 
• تدبیر از سیستم های رئیس محتوا
 
• دقت به جزئیات
 
• بضاعت و توان تشریح پر‌نور مسائل فنی
 
• مجهز بودن به مهارت های اپ نویسی و داشتن اختراع توانا