رنگ‌ها به طور سنتی در دایره یا این که چرخه‌ی رنگ نماد داده می گردند و درین چرخه می توانیم رنگ‌ها را به سه مجموعه نخستین یا این که مهم، فرعی یا این که دوم و سوم تقسیم کنیم. همانگونه که تا قبل از اینً اشاره کردیم، سه رنگ اساسی قرمز رنگ، آبی‌رنگ و زرد رنگ می باشند. رنگ‌های دیگر دایره‌ی رنگ از طراحی سایت در مشهد این سه رنگ محور صحیح می گردند. با مخلوط این رنگ‌ها، به رنگ‌های تیم دوم می‌رسیم که نارنجی رنگ، سبز و بنفش می‌باشند. رنگ‌های مجموعه سوم رنگ‌های وسط میباشند مثل سبز-آبی رنگ یا این که سبز-زردرنگ. 

 
این رنگ‌ها از مخلوط رنگ‌های مهم و دوم به دست میایند. عاطفه ها انسانی که رنگ‌ها ذکر می‌نمایند و معنای رنگ‌ها برای آدم‌ها رنگ‌ها بر حسی که اشخاص نسبت به وبسایت شما پیدا می‌نمایند، اثر دارا‌هستند. در واقع تاثیری که رنگ‌ها در سطح ناخودآگاه اشخاص بر مشاهده‌ی اشخاص می گذارند بیشتر از چیزی میباشد که فکرش را بکنید. این مهم‌ترین آموزه‌ی روانشناسی رنگ‌هاست.
 
طبق پژوهش ها موسسه مطالعه‌های رنگ، اشخاص کاسه 90 ثانیه‌ی اولیه یک بررسی ناخودآگاه از گوشه و کنار، اشخاص یا این که محصولی که میبینند دارا هستند و میان 62 تا 90 درصد از این محاسبه، صرفا مبتنی بر رنگ‌هاست.
 
رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر مشاهده‌ی ما دارا هستند و تعیین رنگ قادر است بر او‌لین تاثیری که بر مشتری مارک خویش می گذارید و تجارب‌ی کلی تارنما، اثر بگذارد. طرز‌ی تعیین رنگ بر کاهش یا این که ارتقا متکی بودن اشخاص به سایت شما و وفاداری آن ها به جنس یا این که سرویس ها شما یاری می‌نماید.
 
هنگامی استفاده کننده وارد وبسایت شما می گردد میخواهید به وبسایت یا این که بیزنس شما متکی بودن نمایند؛ در وبسایت شما بمانند و سریع آو را نبندند؛ اقدامی که مد نظرتان میباشد جاری ساختن دهند. بدین ترتیب می بایست طوری تارنما خویش را پیاده سازی فرمائید که‌این حاصل نتیجه ها شوند.
 
رنگ قرمز‌رنگ نشانه دهنده‌ی اقتدار و اضطرار میباشد؛ رنگ آبی رنگ احساس متکی بودن ساخت و ساز می‌نماید؛ سبز برای پول، تعادل و طبیعت آیتم به کارگیری قرار میگیرد؛ زرد رنگ نمایانگر ابتکار عمل، بازی و مخصوص بودن میباشد؛ نارنجی رنگ شم اضطرار، تداوم و خودباوری را القا می‌نماید؛ بنفش ابهام، توفیق و تخیل را نماد می دهد؛ سیاه جسارت، کلاس و تفاوت را میرساند و سپید احساس صمیمانه، ابهام و کلاس را در خویش داراست. اما هریک از سایه‌های گوناگون این رنگ‌ها معانی خاص خویش را القا می‌نمایند که درپی بیشتر به آنان خوا هیم پرداخت.
 
 
 
نکته‌ای در زمینه ی رنگ‌ها بایستی مطرح کنیم و آن اینکه زمانی می گوییم رنگ سبز برای سایت‌های مرتبط با پول عالی میباشد، منظورمان این وجود ندارد که بایستی برای هر تارنما مرتبط با مبلغی که می‌سازید از این رنگ به کارگیری نمائید.
 
چه طور رنگ‌ها روی مغز آدم تاثیر میگذارند؟
شاید ندانید، یا این که شاید هم بدانید که رنگ‌ها اثر متعددی بر اینکه مغز عالم را چه گونه ببیند، میگذارند. می‌دانستید که در صورتی به دریایی نگاه نمائید که رنگ آن سبز یا این که زردرنگ لیمویی میباشد، مغز شما نسبت به هرمورد از این دو رنگ شم متفاوتی خواهد داشت؟ دلیلش اثر رنگ بر مغز میباشد که سبب به اثر آن بر احساسات و حواس شما می‌گردد.
 
انگیزه اینکه رنگ‌ها بر مغز اثر میگذارند را می‌قدرت این چنین توضیح اعطا کرد؛ رنگ‌ها اثر عمیقی بر فیزیولوژی دارا هستند و میتوانند بر اضطراب، نبض، جریان خون و برانگیختگی اثر بگذارند. یکی دلایل این اثر رنگ‌ها بر حواس نیز یاد میباشد.
 
طبق پژوهش ها علمی، اشخاص خاطر‌ای متعدد در به حافظه آوردن واژگان و رنگ‌ها دارا هستند. طبق حاصل تست‌ها، اشخاص رنگ‌ها را عالی به خیال و خاطر میاورند تا واژگان را. هنگامی از آنها مراد شد شی ءها را در مقابل رنگ‌ها به خیال بیاورند، خاطر‌ی رنگی به نحوه چشمگیری کار کشته‌خیس بود. حتی‌در به خیال آوردن واژگان در مقابل شی ءها، رنگ بیشترین اثر را در به تذکر آنان داشت.