رنگ‌ها به طور سنتی در دایره یا این که چرخه‌ی رنگ نشانه داده می شوند و طراحی سایت در مشهد درین چرخه قادر خواهیم بود رنگ‌ها را به سه مجموعه نخستین یا این که اساسی، فرعی یا این که دوم و سوم تقسیم کنیم. همان طور که تا قبل از اینً اشاره کردیم، سه رنگ اساسی قرمز‌رنگ، آبی رنگ و زردرنگ می‌باشند. رنگ‌های دیگر دایره‌ی رنگ از این سه رنگ شالوده صحیح می شوند. با مخلوط این رنگ‌ها، به رنگ‌های مجموعه دوم می‌رسیم که نارنجی رنگ، سبز و بنفش می باشند. رنگ‌های مجموعه سوم رنگ‌های وسط می‌باشند مثل سبز-آبی‌رنگ یا این که سبز-زردرنگ. 

 
این رنگ‌ها از مخلوط رنگ‌های مهم و دوم به دست میایند. عاطفه ها انسانی که رنگ‌ها ذکر می‌نمایند و معنای رنگ‌ها برای بشر‌ها رنگ‌ها بر حسی که اشخاص نسبت به وب سایت شما پیدا می‌نمایند، اثر دارا هستند. در واقع تاثیری که رنگ‌ها در سطح ناخودآگاه اشخاص بر مشاهده‌ی اشخاص میگذارند بیشتر از چیزی میباشد که فکرش را بکنید. این اساسی‌ترین آموزه‌ی روانشناسی رنگ‌هاست.
 
طبق پژوهش ها موسسه بازرسی‌های رنگ، اشخاص پیاله 90 ثانیه‌ی نخستین یک تحلیل ناخودآگاه از دور و اطراف، اشخاص یا این که محصولی که میبینند دارا هستند و در میان 62 تا 90 درصد از این چک، فقط بر طبق رنگ‌هاست.
 
رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر مشاهده‌ی ما دارا‌هستند و تعیین رنگ قادر است بر اولی تاثیری که بر مشتری مارک خویش میگذارید و تجارب‌ی کلی تارنما، اثر بگذارد. نحوه‌ی تعیین رنگ بر کاهش یا این که ارتقاء متکی بودن اشخاص به وبسایت شما و وفاداری آنها به جنس یا این که سرویس ها شما امداد می‌نماید.
 
هنگامی استفاده کننده وارد تارنما شما می شود میخواهید به وبسایت یا این که تجارت شما متکی بودن نمایند؛ در سایت شما بمانند و سریع آو را نبندند؛ اقدامی که مد نظرتان میباشد اجرا دهند. به این ترتیب بایستی طوری تارنما خویش را پیاده سازی نمائید که‌این حاصل نتایج شوند.
 
رنگ قرمز رنگ نماد دهنده‌ی توان و اضطرار میباشد؛ رنگ آبی رنگ شم اتکا ساخت و ساز می‌نماید؛ سبز برای پول، تعادل و طبیعت آیتم به کار گیری قرار میگیرد؛ زردرنگ نمایانگر ابتکار عمل، بازی و منحصربه‌فرد بودن میباشد؛ نارنجی رنگ احساس اضطرار، تداوم و خود باوری را القا می‌نماید؛ بنفش ابهام، توفیق و تخیل را آرم میدهد؛ سیاه جسارت، کلاس و تفاوت را می رساند و سپید احساس صمیمانه، عدم وضوح و کلاس را در خویش داراست. ولی هریک از سایه‌های متفاوت این رنگ‌ها معانی خاص خویش را القا می‌نمایند که پیرو بیشتر به آن ها خوا‌هیم پرداخت.
 
 
 
نکته‌ای درباره‌ی رنگ‌ها می بایست مطرح کنیم و آن اینکه هنگامی می گوییم رنگ سبز برای تارنما‌های مرتبط با پول بهتر میباشد، منظورمان این وجود ندارد که می بایست برای هر تارنما مرتبط با مبلغی که می‌سازید از این رنگ به کارگیری فرمایید.
 
چه گونه رنگ‌ها روی مغز بشر تاثیر می‌گذارند؟
شاید ندانید، یا این که شاید هم بدانید که رنگ‌ها اثر متعددی بر اینکه مغز عالم را به چه شکل ببیند، میگذارند. می‌دانستید که در شرایطی‌که به دریایی نگاه نمائید که رنگ آن سبز یا این که زردرنگ لیمویی میباشد، مغز شما نسبت به هر مورد از این دو رنگ حس متفاوتی خواهد داشت؟ دلیلش اثر رنگ بر مغز میباشد که سبب ساز به اثر آن بر احساسات و حواس شما می‌گردد.
 
انگیزه اینکه رنگ‌ها بر مغز اثر می گذارند را می‌قدرت این چنین توضیح اعطا کرد؛ رنگ‌ها اثر عمیقی بر فیزیولوژی دارا هستند و میتوانند بر اضطراب، نبض، جریان خون و برانگیختگی اثر بگذارند. یکی‌از دلایل این اثر رنگ‌ها بر حواس نیز یاد میباشد.
 
طبق پژوهش ها علمی، اشخاص خاطر‌ای مختلف در به حافظه آوردن واژگان و رنگ‌ها دارا هستند. طبق نتیجه ها تست‌ها، اشخاص رنگ‌ها را عالی به خیال و خاطر می آورند تا واژگان را. هنگامی از آن ها منظور شد اشیاء را در مقابل رنگ‌ها به خیال بیاورند، یاد‌ی رنگی به نحوه چشمگیری کارکشته‌خیس بود. حتی‌در به خیال آوردن واژگان در مقابل شی ها، رنگ بیشترین اثر را در به تذکر آنها داشت.